Peregrine Derrickczarodziej czystej krwi lub półkrwi[1]. W 1988 roku rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu. Grał na pozycji pałkarza w domowej drużynie quiddicha.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

Na swoim szóstym roku nauki lub wcześniej, Derrick dostał się do reprezentacji quidditcha domu Salazara Slytherina. Razem ze swoją drużyną po minimalnym zwycięstwie z Krukonami i wygranym meczu z Puchonami prowadził w tabeli 200 punktów przed Gryfonami. Przed meczem Gryffindoru ze Slytherinem, pomiędzy domami była wyjątkowo spięta atmosfera. Finałowy mecz okazał się być wyjątkowo brutalny. Przy stanie 50:10 dla domu Lwa, Bole i Derick uderzyli oboma tłuczkami pod nieobecność bliźniaków, w żołądek Olivera Wooda. Obrońca zawył z bólu, a  sędzia, pani Hooch bardzo rozgniewana podyktowała rzut wolny dla Gryffindoru, ponieważ był to faul: nie można było atakować obrońcy w polu bramkowym, jeśli nie było w nim kafla. Mecz zakończył się lepszą grą gryfońskich ścigających i przede wszystkich złapaniem znicza przez Harry'ego Pottera, co poskutkowało zwycięstwem dla Gryfonów i zdobyciem przez nich Pucharu.

Po zakończeniu nauki w Hogwarcie, Derricka i drugiego pałkarza Slytherinu, Lucjana Bole'a zastąpili Vincent Crabbe i Gregory Goyle. Angelina Johnson twierdziła, że ubiegłoroczni pałkarze odeszli, co sugeruje, że Derrick skończył Hogwart w roku szkolnym 1994/1995. Oczywiście rozgrywki ze względu na Turniej Trójmagiczny zostały zawieszone, jednak Peregrine tytularnie zachował miejsce w drużynie. Angelina stwierdziła także, że zawsze się zastanawiała jak tacy goryle jak Bole i Derrick znajdują drogę na boisko bez drogowskazów.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Peregrine pochodzi od łacińskiego słowa peregrinuspodróżnik.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Do Slytherinu nie przydzielono mugolaków.

de2:Derrick