FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy ucznia Slytherinu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu
Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Peterczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. W 1992 roku, tym samym, w którym została otwarta Komnata Tajemnic, Peter był członkiem klubu pojedynków i znajdował się na pierwszym miejscu w rankingu najlepiej walczących.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Peter urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Petera do Slytherinu.

1992-1993 rok Edytuj

W 1992 roku, tym samym, w którym została otwarta Komnata Tajemnic, Peter był członkiem klubu pojedynków i znajdował się na pierwszym miejscu w rankingu najlepiej walczących.

Etymologia Edytuj

Imię Peter oznacza skałę.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Do Slytherinu nie przydzielano mugolaków.