FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy aktora. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Peter Mullan (ur. 2 listopada 1959 r.) — szkocki aktor, reżyser oraz scenarzysta, wcielający się w rolę śmierciożercy Corbana Yaxleya w filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza. Reżyserią interesował się od 19. roku życia. Już wtedy nakręcił kilka, pierwszych w swoim życiu, filmów krótkometrażowych. Gdy nie został przyjęty do szkoły filmowej National Film School, postanowił zrobić karierę jako aktor.

Życiorys Edytuj

Peter Mullan urodził się w Peterhead w Szkocji drugiego listopada 1959. Od dzieciństwa interesował się filmem, jednak jego największą pasją była reżyseria. Już w 1978 roku nakręcił kilka krótkometrażowych filmów. Gdy po skończeniu szkoły średniej, nie został przyjęty do szkoły filmowej National Film School, postanowił oddać się aktorstwu. W 1988 roku zadebiutował w teatrze. Pierwszego czerwca 1989 roku ożenił się z Ann Swan i ma z nią troje dzieci. Jego dużym postępem jest nagroda za rolę pierwszoplanową męską na festiwalu Cannes w filmie My name is Joe. Od niedawna jest z żoną w separacji z powodu znacznego pogorszenia relacji między nimi.

Kariera filmowa Edytuj

Rok Tytuł Rola
2010 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza Corban Yaxley

Ciekawostka Edytuj

Wyreżyserował, napisał scenariusz i zagrał w filmie "Siostry Magdalenki"