Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Phoebe Black (ur. 1810, zm. 1882) — czarownica czystej krwi; członkini rodu Blacków.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Phoebe Black urodziła się w 1810 roku w rodzinie czystej krwi. Miała troje rodzeństwa – braci Eduardusa i Licorusa oraz siostrę Alexię. W wieku jedenastu lat, w 1821 roku prawdopodobnie rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jeśli tak było to najpewniej została przydzielona do Slytherinu.

Późniejsze życie[edytuj | edytuj kod]

W 1828 roku zakończyła naukę. Nie wiadomo, jak potoczyły się jej losy po ukończeniu szkoły. Prawdopodobnie nie wyszła za mąż i nie urodziła dzieci.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Phoebe była według mitologii greckiej boginią księżyca oraz córką boga Nieba i bogini Ziemi. Od jej imienia został nazwany jeden z księżyców Saturna, jak i również Phoebe Black.

Ciekawostka[edytuj | edytuj kod]

Postać Phoebe Black pojawia się wyłącznie na filmowej wersji drzewa genealogicznego rodu Blacków.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Według słów Horacego Slughorna, Syriusz Black jako jedyny z rodziny nie trafił do Slytherinu. Nie uczył on jednak za czasów Phoebe, więc jego słów nie można do niej odnieść ze stuprocentową pewnością.