FANDOM

Phyllida Spore (zm. 1408 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; była dyrektorka Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i autorka książki Tysiąc magicznych ziół i grzybów służącej jako podręcznik szkolny uczniom szkoły jeszcze w dwudziestym wieku. Wiedząc o tym, można przypuszczać, że Phyllida nauczała w Hogwarcie przed karierą dyrektorską eliksirów lub zielarstwa.

Biografia Edytuj

Po śmierci Edytuj

Philida

Portret Phyllidy Spore

Phyllida Spore miała dwa portrety w Hogwarcie. Pierwszy wisiał w nieznanej lokalizacji i przedstawiał ją jako kobietę w średnim wieku w długich, ciemnych włosach. Drugi znajdował się w Gabinecie Dyrektora Hogwartu i jego zadaniem było doradzać obecnym czarodziejom piastującym miano dyrektora.

Za kulisami Edytuj

  • Portret Phyllidy Spore w gabinecie dyrektora wisiał w tym miejscu tylko i wyłącznie w ekranizacji czwartej części – Harry Potter i Czara Ognia. W Komnacie Tajemnic na miejscu portretu Spore wisi obraz przedstawiający nieznanego śpiącego czarodzieja, natomiast w Zakonie Feniksa znajduje się tam portret Fineasa Nigellusa Blacka.
  • Wzmianka o tym, że Phyllida była dyrektorką Hogwartu pojawia się tylko i wyłącznie w filmach, więc informacja ta jest niekanoniczna i w żaden sposób niepotwierdzona przez autorkę.

Etymologia Edytuj

Phyllida to imię greckie oznaczające zieleń, liść lub roślinę.

Występowanie Edytuj