FANDOM

Pierwsza różdżka Albusa Dumbledore'a (ang. Albus Dumbledore's first wand) — różdżka, którą pierwotnie posiadał Albus Dumbledore. Miała nieznaną długość, drewno i rdzeń.

Albus miał ją przy sobie gdy odwiedził jedenastoletniego Toma Riddle'a w sierocińcu Wool's. Skorzystał z niej wtedy by przekonać Panią Cole, do zgody na naukę Toma w Hogwarcie. W tym celu wyczarował butelkę dżinu i zaczarował papier, by na kobiecie wywrzeć odpowiednie wrażenie. Później podczas rozmowy u Toma ponownie wyciągnął różdżkę i podpalił szafę, udowadniając chłopcu, że jest czarodziejem[1].

W 1945 roku Dumbledore podczas pojedynku z Gellertem Grindelwaldem zdobył Czarną Różdżkę, której od tamtej pory używał jako własnej. Nie wiadomo co stało się z jego pierwszą różdżką.

Za kulisami Edytuj

  • Prawdopodobnie Dumbledore kupił tę różdżkę w 1892 roku, kiedy skończył jedenaście lat. Jeśli tak, może to być różdżka zrobiona przez Gerbolda Ollivandera[2].

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje teoria, że ta różdżka to bliźniaczka Czarnej Różdżki. Nie jest ona jednak na ten moment potwierdzona.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i Książę Półkrwi (książka), rozdział 13, Samotny i skryty Tom Riddle
  2. Ponieważ Dumbledore urodził się w 1881 roku, w 1892 roku skończyłby 11 lat. Dlatego, gdyby w tym czasie zakupił tę różdżkę, najprawdopodobniej byłaby różdżką zrobioną przez wytwórcę różdżek, Gerbolda Ollivandera.