FANDOM

Pierwsza różdżka Bellatriks Lestrange (ang. Bellatrix Lestrange's first wand) — stosunkowo długa różdżka (12¾ cala) wykonana z orzecha włoskiego, której rdzeniem było włókno ze smoczego serca. Ollivander opisał ją jako nieustępliwą i sztywną. Należała do jednej z najwierniejszych sług Lorda Voldemorta, śmierciożerczyni Bellatriks Lestrange.

Historia Edytuj

W 1962 roku jedenastoletnia Bellatriks Black kupiła swoją pierwszą różdżkę potrzebną do edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie u Ollivandera − słynnego wytwórcy różdżek, którego sklep znajdował się na ulicy Pokątnej. Przez pierwsze siedem lat różdżka najprawdopodobniej była wykorzystywana przez właścicielkę jedynie w zwykłych celach. Dopiero po zakończeniu edukacji Bellatriks, przyłączywszy się do śmierciożerców, zaczęła praktykować czarną magię. W tamtych czasach jej różdżka była wykorzystywana do rzucania bardzo poważnych i zaawansowanych czarnoksięskich zaklęć. Tą różdżką torturowała aurorów: Alicję i Franka Longbottomów.

37855597 large

Po wyjściu z Azkabanu, Bellatriks odzyskała swoją różdżkę. Wykorzystywała ją do pojedynków w departamencie tajemnic. Wówczas zabiła nią swojego znienawidzonego kuzyna, Syriusza Blacka podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic w 1996 roku. Różdżka posłużyła jej także do przypieczętowania Wieczystej Przysięgi między siostrą Bellatriks, Narcyzą a Severusem Snape'em. Dwa lata później Bellatriks torturowała z pomocą swojej różdżki Hermionę Granger, która ostatecznie ją zabrała i użyła podczas wizyty w Banku Gringotta, gdy podawała się za Bellatriks, chcąc włamać się do jej skarbca. Nie wiadomo, co stało się z różdżką później.

Budowa Edytuj

Różdżka należała do dłuższych. Mierzyła 12 ¾ cala. Jej rdzeń stanowiło włókno ze smoczego serca. Różdżka została stworzona przez Ollivandera. Powstała z drewna orzecha włoskiego. Ollivander po zbadaniu różdżki oznajmił, że jest ona sztywna i nieustępliwa.

Za kulisami Edytuj

Rodzkabellatriks

Występowanie Edytuj