FANDOM

Pierwsza różdżka Neville'a Longbottoma (ang. Neville Longbottom's first wand) — różdżka posiadająca nieznane drewno, rdzeń, długość oraz elastyczność, która należała do Franka Longbottoma, i którą odziedziczył po nim jego syn, Neville. Młodszy z Longbottomów używał jej od 1991 do czerwca 1996 roku, kiedy to została ona złamana podczas bitwy w Departamencie Tajemnic przez śmierciożerce Antonina Dołohowa[1]. W późniejszych walkach chłopak chwilowo używał różdżki Hermiony[2], a po zakończeniu bitwy kupił on nową w sklepie Ollivanderów.

Moc Edytuj

Różdżka była używana przez Franka Longbottoma, w czasach gdy był on aurorem, co pokazuje, że była ona zdolna do używania silnej i potrzebnej w tej pracy magii. Jednak jej prawdziwe moce zostały ujawione, gdy przy jej pomocy Frank wraz z żoną byli w stanie trzykrotnie oprzeć się Lordowi Voldemortowi, jednemu z najpotężniejszych czarnoksiężników w historii. Równie Neville był w stanie przy jej pomocy udanie pojedynkować się podczas bitwy w Departamencie Tajemnic do czasu aż została ona uszkodzona. Jednak chociaż Frank musiał zdać Owutemy z transmutacji na bardzo wysoką ocenę, aby zostać aurorem, to już Neville używając tej samej różdżki nie radził sobie najlepiej z tym przedmiotem. Mogło być jednak to spowodowane tym, że młodszemu Longbottomi po prostu niezbyt wychodziła nauka tego przedmiotu. Dodatkowo należy również zauważyć, że różdżka ta została oddziedziczona, przez co Neville nie był przez nią wybrany, czego skutkiem mogłaby być niemożliwość wykorzystania jej pełnej mocy.

Występowanie Edytuj

Przypisy