Pierwsze zadanie (ang. The First Task) — dwudziesty rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Trwa od strony 355 do 380.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Harry Potter obudził się kolejnego ranka był bardzo zdenerwowany. Gdy tylko Hermiona zjadła śniadanie, udali na spacer, podczas którego Potter opowiedział jej o smokach i o tym, co Syriusz Black mówił o Igorze Karkarowie. Gryfoni spędzili większość tego dnia szukając w bibliotece zaklęć mogących się przydać podczas walki bez smokiem, ale bezskutecznie.

Następnego dnia, kiedy Harry zobaczył Cedrika, poinformował go o tym, że w pierwszym zadaniu Turnieju Trójmagicznego będą się musieli zmierzyć ze smokiem. Bartemiusz Crouch Junior, pod postacią Alastora Moody'ego, był świadkiem tej sytuacji i zaprosił Harry'ego do swojego gabinetu. Tam przeprowadził z nim rozmowę, w której zasugerował mu, że powinien przelecieć koło smoka na miotle przywołanej zaklęciem. Harry ćwiczył ten czar z Hermioną przez resztę dnia.

Kolejnego ranka reprezentanci zostali zaprowadzeni do namiotu, w którym przedstawiono im zasady pierwszego zadania, a każdy z nich wylosował smoka, z którym miał się zmierzyć i kolejność startu. Harry był ostatni i kiedy tylko przyszła jego kolej, przywołał do siebie Błyskawicę, na której udało mu się ominąć smoka i zabrać złote jajo, co było celem konkurencji. Po zakończeniu zadania Harry pogodził się z Ronem, który opisał mu zmagania pozostałych reprezentantów. Okazało się, że Harry i Krum otrzymali największą liczbę punktów i chwilowo znaleźli się na czele tabeli.

Poprzednik
Rogogon węgierski
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
Front Wyzwolenia Skrzatów Domowych

de2:20. Kapitel: Die Erste Aufgabe