FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.

Pinnock's Giggle Water — marka amerykańskiego czarodziejskiego alkoholu.

Historia Edytuj

Pinnock's Giggle Water produkowany jest w USA od 1731 roku[1]. Jest jedną z odmian chichacza, czyli czarodziejskiego alkoholu zawierającego w swoim składzie wyciąg z rechotka. Składnik ten powoduje, że pijący alkohol czarodzieje popadają w dobry humor, wybuchają chichotem lub parskają śmiechem.

Wygląd i właściwości Edytuj

Pinnock's Giggle Water jest alkoholem barwionym, o bursztynowym kolorze[2]. Zawiera w sobie czysty wyciąg z rechotka, i zapewne dlatego reklamowany jest jako "Płynna Radość"[3] i "Ulubiony melanż zabawy Amerykanów"[4], zaś motto marki brzmi " Łykniesz odrobinę, śmiejesz się przez godzinę"[5]. Sprzedawany był m.in. w butelkach o pojemności ok. 300 ml[6].

W serii Edytuj

Pinnock's Gigglewater

Reklama w The New York Ghost

Pinnock's Giggle Water reklamowany był w jednym wydań gazety The New York Ghost w 1926 r[2]. 7 grudnia tego roku r. Newton Skamander, Porpentyna Goldstein, Queenie Goldstein i Jacob Kowalski odwiedzili lokal Blind Pig w Nowym Jorku. Gdy Jacob zapytał, jak się zamawia drinki, pojawiła się nagle wysłana przez będącego barmanem skrzata domowego butelka Pinnock's Giggle Water, którą niemag chwycił. Chwilę potem Quennie zamówiła m.in. 6 szklanek gigglewater nie precyzując jej marki, a po wypiciu kieliszka trunku, zapewne również marki Pinnock's, Jacob w sposób niekontrolowany zachichotał[2] [7].

Etymologia Edytuj

PGW Jacob

Jacob z butelką Pinnock's

Nazwa trunku składa się z nazwiska Pinnock, należącego do właściciela lub wynalazcy marki, oraz nazwy gatunkowej Giggle Water, która jest wariantem (zapewne starszym, biorąc pod uwagę datę powstania marki) słowa Gigglewater. Giggle w języku angielskim oznacza chichotanie, ataki wesołości.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. zapis na etykiecie
  2. 2,0 2,1 2,2 Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (film)
  3. ang. Liquid Glee
  4. ang."AMERICA'S FAVOURITE MERRYMAKING MELANGE"
  5. oryg. "Gulp & Guffaw, Sip & Shriek"
  6. zapis na etykiecie - 10 us fl oz= 295.7353 ml
  7. Scena na Twitterze