FANDOM

Place de Furstemberg[1] — niewielki otoczony przez kamienice plac, zlokalizowany w Paryżu. Na placu znajdowało się zaczarowane wejście do Francuskiego Ministerstwa Magii.

W serii Edytuj

We wrześniu 1927 roku Queenie Goldstein przybyłą na plac, z którego następnie dostała się do Ministerstwa. Chciała się zobaczyć ze swoją siostrą, ale poinformowano ją, że Tiny tam nie ma[1].

Niedługo po tym na placu pojawili się Tina i Newton Skamander. Schowali się w pobliskim zaułku, gdzie Newt użył eliksiru wielosokowego do przybrania wyglądu swojego brata, Tezeusza, dzięki czemu mógł wejść do Ministerstwa[2].

Opis Edytuj

Place de Furstemberg był niewielkim placem otoczonym przez brukowaną drogę, zlokalizowanym pomiędzy kamienicami. W rogach placu rosły cztery drzewa, a na środku stała mała fontanna[3].

Osoby wchodzące do Ministerstwa stawały na środku i kaszlały, co prawdopodobnie było sygnałem. Korzenie drzew tworzą wokół wchodzącego windę, w kształcie klatki dla ptaków, która zjeżdża do podziemnego kompleksu[1]. Cały proces, jak i sama osoba jest wówczas niewidzialna dla mugoli[3].

Występowanie Edytuj

Przypisy