FANDOM

Chodź, pokażę ci moją sypialnię.
— Ron do Harry’ego w czasie jego pierwszej wizyty w Norze[źródło]

Pokój Rona Weasleya (ang. Ronald Weasley's bedroom) — mały pokój w górnej części domu pod strychem, ozdobiony plakatami Armat z Chudley – ulubionej drużyny Ronalda. Wielokrotnie pokój ten był dzielony przez Rona i jego najlepszego przyjaciela, Harry’ego Pottera w czasie jego wizyt w Norze[1].

Posiadał mały właz w suficie, który po otwarciu ukazywał drabinę umożliwiającą wejście na ciemny, zatęchły strych, na którym mieszkał ghul. Ghul był uważany przez Weasleyów bardziej za zwierzaka niż szkodnika, który, gdy tylko w domu robiło się zbyt cicho, zaczynał stukać w rury.

Ghul spędził jakiś czas w pokoju Rona na przełomie 1997/1998 roku, kiedy ten udał się z Harrym i Hermioną na poszukiwanie horkruksów. Aby ukryć ten fakt przed poplecznikami Czarnego Pana, Ronald wraz z ojcem przemienili ghula tak, by ten udawał Rona chorego na groszopryszczkę.

Historia Edytuj

1992 r. Edytuj

W 1992 roku, kiedy Ron miał dwanaście lat, ten pokój był na tyle mały dla Harry'ego Pottera, mniejszego chłopca, że jego głowa prawie dotykała pochyłego sufitu. Wszystko w pokoju miało pomarańczowy odcień używany przez Armaty z Chudley, drużynę quidditcha, nadając tym samym wrażenie wchodzenia do pieca. Wyjątkowo brudna i zniszczona tapeta była pokryta niemal w całości plakatami wspomnianego zespołu. Wokół można było zauważyć wiele dziwnych obiektów zaśmiecających pomieszczenie m.in. księgi zaklęć, komiksy Przygody Martina Miggsa, szalonego mugola, książki o quidditchu, różdżka Ronalda, samotasujące się karty oraz zbiornik zawierający żabi skrzek. W pokoju znajdowało się również łóżko polowe, dostawione specjalnie dla Harry’ego, aby go pomieścić[1].

Ron's bedroom and dress robes

Sypialnia Rona Weasleya

Naprzeciwko drzwi do pokoju, na których widniał napis: „Pokój Ronalda” znajdowało się małe okno, z którego widok wychodził na rodzinny ogródek. Ron był niezadowolony z rozmiaru swojego pokoju, który był nawet mniejszy niż pokój Harry'ego otrzymany od rodziny Dursleyów. Poinformował również przyjaciela o ghulu mieszkającym nad jego pokojem, stwierdzając, że robi strasznie dużo hałasu gdy w domu jest za cicho.

1993 r. Edytuj

W 1993 roku rodzina Weasleyów wygrała znaczną ilość galeonów, które przeznaczyli na rodzinny wyjazd do Egiptu. Po swoim powrocie rodzina zatrzymała się w pubie w Londynie, dlatego też jest mało prawdopodobne, żeby Ron spał w swojej sypialni w tym roku[2].

1994 r. Edytuj

Dwa lata po pierwszej wizycie Harry'ego, pokój wyglądał tak samo jak przedtem, z kilkoma wyjątkami: zbiornik, w którym niegdyś znajdował się żabi skrzek, teraz zawierał jedną, bardzo dużą żabę; w pokoju nie znajdował się również Parszywek – szczur Rona, który w poprzednim roku okazał się animagiemPeterem Pettigrew. Zamiast niego, Ron miał sowę – Świstoświnkę podarowaną mu przez Syriusza Blacka.

Ponieważ następnego dnia rodzina wyjeżdżała na Mistrzostwa Świata w Quidditchu, w Norze spali dwaj dorośli bracia Rona – Bill i Charlie. Z tego powodu, Fred i George spali na podłodze pokoju Rona, w plątaninie koców, tuż u stóp łóżka polowego Harry'ego[3].

W tym momencie, pokój miał również balkon prowadzący na zewnątrz, lecz nie wiadomo, czy był już tam wcześniej[3].

1995 r. Edytuj

Ponieważ Lord Voldemort właśnie powrócił do pełnej mocy, wielu członków rodziny Rona należało do Zakonu Feniksa. Weasleyowie nie spędzili w Norze letnich wakacji w 1995 roku, lecz pozostali w kwaterze głównej Zakonu, Grimmauld Place 12, w domu Syriusza Blacka[4].

1996 r.Edytuj

Nora obejście

Nora w 1996 r.

Harry przybył do Nory ponownie w 1996 roku, ale tym razem zatrzymał się w pokoju Freda i George'a w czasie swojej pierwszej nocy, prawdopodobnie dlatego, że przybył eskortowany przez Albusa Dumbledore'a, około północy i nie mógł iść do pokoju Rona i ryzykować obudzeniem go. Jest również możliwe, że spała tam narzeczona Billa Weasleya, Fleur Delacour, przebywająca w domu swojej przyszłej rodziny[5].

Harry spędził jednak tam trochę czasu, podczas którego wraz z Ronem i Hermioną omówił zbliżające się zagrożenie związane z nadchodzącą Drugą Wojną Czarodziejów[5].

1997 r. Edytuj

Ponieważ ślub Billa i Fleur miał odbyć się w domu w tym roku, a pani Weasley wiedziała, że Ron, Hermiona i Harry planują ucieczkę i pokonanie Voldemorta, który szybko zyskuje moc, robiła wszystko, by nie mieli kiedy porozmawiać i dawała im bardzo często różne prace domowe. Jednak przy pewnej okazji, Harry`emu i Hermionie udało się wślizgnąć do sypialni Rona, która mimo że miała być sprzątana, była jak zwykle nieporządna.

W tym czasie w sypialni Ronalda zamieszkał ghul, który odpowiednio zmieniony przez Rona z pomocą ojca, miał udawać umierającego na groszopryszczkę najmłodszego z synów państwa Weasley. Ten zabieg umożliwił Ronaldowi w miarę bezpieczną(dla jego rodziny) ucieczkę z Harry`m i Hermioną w poszukiwaniu horkruksów.

Po 1998 r. Edytuj

Po śmierci Lorda Voldemorta w 1998 roku, Ron prawdopodobnie wrócił do domu i umieścił ponownie ghula na strychu. Jako iż nie udał się do Hogwartu, by dokończyć swój siódmy rok, można zakładać, iż używał go trochę dłużej. Możliwe jest również, że Ron znalazł swój własny dom i nigdy nie wrócił do swojego rodzinnego domu i swojego pokoju.

Występowanie Edytuj

Przypisy