FANDOM

Poległy wojownik (ang. Fallen Warrior) — piąty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 69 do 91.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry próbuje wydostać się spod wraku motocykla Syriusza. Zaczyna nawoływać Hagrida, jednak ten nie odpowiada. Potter słyszy głosy nieznanego mu mężczyzny i kobiety, jednak traci przytomność, zanim zdąża ich zobaczyć.

Harry budzi się w domu Tonksów. Poznaje Teda i Andromedę, którą początkowo bierze za Bellatriks Lestrange. Dzięki pomocy Tonksów, Harry i Hagrid przenoszą się świstoklikiem do Nory. W domu Weasleyów czeka ich niemiła niespodzianka - żadna z par, które opuściły Privet Drive 4 nie dotarła na miejsce. W końcu w Norze pojawia się Remus Lupin i ranny George. Harry jest zdziwiony, gdy były nauczyciel OPCM sprawdza, czy jest on prawdziwym Harrym. Powoli do Nory przybywają następne pary. Weasleyowie zbierają się przy łóżku rannego George'a, który bezpowrotnie stracił ucho. W końcu przylatują Bill z Fleur. Bill oznajmia, że Szalonooki Moody nie żyje. Wszyscy zebrani gromadzą się w salonie Weasleyów i wznoszą toast na cześć Szalonookiego. Harry obwinia się, że przez niego tyle ludzi zostało wystawionych na niebezpieczeństwo. Rozważa opuszczenie Nory, jednak przyjaciele skutecznie odwodzą go od tego pomysłu.

Niespodziewanie, Harry ma wizję Lorda Voldemorta torturującego Ollivandera. Kiedy opowiada o tym Ronowi i Hermionie, Hermiona każe Harry'emu odciąć się od Voldemorta.

Poprzednik
Siedmiu Potterów
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Ghul w piżamie