FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w drzewie Genealogicznym Blacków i w grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Pollux Black (ur. 1912 r. – zm. 1990 r.) — czarodziej czystej krwi; jeden z członków rodu Blacków.

Biografia Edytuj

Pollux Black urodził się w 1912 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi, jako syn Cygnusa Blacka II i Violetty Bulstrode. Miał troje rodzeństwa − brata Mariusa (charłaka) oraz dwie siostry Cassiopeę i Doreę.

Pollux ożenił się z Irmą Crabbe, która urodziła mu troje dzieci – córkę Walburgę oraz dwóch synów Alfarda i Cygnusa. Zmarł w 1990 roku.

Etymologia Edytuj

Imię Pollux, podobnie jak większość imion w rodzinie Black pochodzi od nazwy gwiazdy. Pollux jest najjaśniejszą gwiazdą gwiazdozbioru Bliźniąt.

Ciekawostki Edytuj

  • Pollux Black był dziadkiem Bellatriks, Andromedy, Narcyzy, Syriusza i Regulusa Blacków.
  • Przeżył swoją córkę Walburgę o 5 lat i syna Alfarda o 14 lub 13 lat.
  • Jego syn, Alfard, został wydziedziczony z rodu Blacków po tym, gdy przepisał swój majątek na wydziedziczonego bratanka, Syriusza.
  • Według drzewa genealogicznego został ojcem w wieku 13 lat. Mógł to być jednak matematyczny błąd ze strony autorki.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Horacy Slughorn powiedział, że wszyscy Blackowie oprócz Syriusza Blacka należeli do Slytherinu. Nie ma jednak pewności, że uczył za czasów Polluxa, więc jego słów nie można brać za pewnik.