FANDOM

Poppleton — wioska znajdująca się w Angli, nieopodal zamku Hrabiego Paunchleya, zamieszkiwana przez mugoli.

Historia Edytuj

Za wioską znajdował się zamek, w którym mieszkał Hrabia Paunchley. Mężczyzna był uważany za okrutną osobę, która rządziła jak tyran, uprzykrzając życie mieszkańców Poppleton. Często surowo karał ich za najdrobniejsze wykroczenia. Potrafił bić dzieci, które zostały przyłapane na zjedzeniu jabłek, które spadły z drzew na jego posesji, a także potrafił zmuszać kobiety, które nie dygnęły odpowiednio nisko na jego widok, do pracy jako służące w jego zamku. Mężczyźni, którzy ośmielili się mu sprzeciwić, znikali bez śladu[1].

1484 rok Edytuj

W 1484 roku Hrabia Paunchley postanowił zorganizować turniej na terenie swojego zamku, w którym sam wziął udział. Zaprosił do udziału także szlachtę z okolic, zaś całą wieś Poppleton zmusił do stawienia się i oglądania, jak mu idzie. Wszyscy mieszkańcy wioski mieli się stawić, bez względu na to, czy im się to podoba, czy nie[1].

Na godzinę przed zaplanowanym rozpoczęciem turnieju, jeden z mieszkańców wioski, młody Edmund Gaddlegate, któremu hrabia polecił zawiesić transparenty i proporce, spadł z drzewa i złamał nogę. Jego matka położyła go do łóżka i wysłała wiadomość do hrabiego, informującą, że nie będą w stanie przybyć do zamku i obejrzeć potyczek, co nie spodobało się władcy[1]. Hrabia w odpowiedzi wysyłał czterech krzepkich popleczników, by wciągnąć Edmunda i jego matkę do zamku. Tam, hrabia poinformował matkę Edmunda, że ​​za karę za potknięcia chłopca i sprzeciw do stawienia się na turnieju, Edmund zostanie przywiązany do konia i zmuszony do potyczki z hrabią oraz ze wszystkimi innymi rycerzami, którzy zebrali się, by rywalizować. Kiedy jednak rycerze dowiedzieli się, że mają walczyć z dzieckiem, a także hrabia zamierza pojedynkować się z rannym Edmundem, oburzyli się i z odrazą odmówili udziału. Na ten widok, wściekły Hrabia Paunchley ogłosił, że sam stanie do walki przeciwko Edmundowi.

Kiedy hrabia chciał zaatakował Edmunda, czarownica siedząca na widowni, Hannah Cockleford, rzuciła między nich Zaklęcie Tarczy. Podczas rzucania czaru, Hrabia Paunchley przewrócił się i spadł z konia, zaś zwierzę wylądował na nim. Na początku mieszkańcy wioski myśleli, że lord nie żyje, ale ostatecznie przeżył upadek i przygwożdżenie przez konia. Zaklęcie miało jednak stały skutek na pamięci mężczyzny. Po odzyskaniu przytomności i przez resztę swojego życia, Hrabia Paunchley był przekonany, że jest osłem o imieniu Włochaty Cyryl[1]. Prawdopodobnie więc, mieszkańcy od tego czasu mogli żyć w spokoju i bez obaw o tyranię lorda.

Występowanie Edytuj

Przypisy