FANDOM

(...) na ścianie wisiał obraz w złotej ramie, przedstawiający złotowłosą syrenę, pogrążoną w głębokim śnie na jakiejś skale; za każdym razem, gdy zachrapała, długie włosy trzepotały jej wokół twarzy.
— Opis syreny[źródło]

Portret syreny (ang. Portrait of a mermaid) — portret znajdujący się w łazience prefektów w zamku Hogwart. Był oprawiony złotą ramą. Marta Warren wydawała się nie lubić zbytnio syreny z portretu.

W serii Edytuj

Jakiś czas po 24 listopada 1994 roku, Cedrik Diggory zabrał swoje złote jajo do łazienki prefektów, aby zastanowić się nad drugim zadaniem Turnieju Trójmagicznego. Portret ten popisywał się przed nim i to częściowo z tego powodu zdał sobie sprawę, że drugie zadanie związane będzie z trytonami.

Na sugestię Diggory'ego Harry Potter poszedł do łazienki później z tego samego powodu. Mimo że syrena spała podczas jego wizyty, to chłopak doszedł do tego samego wniosku co Diggory[1].

Witraż z syreną

Witraż z filmu.

W wieczór poprzedzający drugie zadanie Harry'emu przyśnił się koszmar, w którym syrena z portretu droczyła się z nim trzymając nad nim Błyskawicę, podczas gdy on był w wodzie.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Piąte piętro Hogwartu

Klasy KlasaKlasa 5BKlasa muzykiKlasa sztuki
Korytarze Korytarz na piątym piętrzeKorytarz na piątym piętrze w wieży szpitalnej
Inne pomieszczenia Hol na piątym piętrzeŁazienka prefektówToalety dla chłopców na piątym piętrzeGórna SalaWeasley Candy EmporiumWeasley Supplies Bargain Basement
Portrety Borys SzalonyNorvel TwonkTimothy NieśmiałyPortret syreny