(...) na ścianie wisiał obraz w złotej ramie, przedstawiający złotowłosą syrenę, pogrążoną w głębokim śnie na jakiejś skale; za każdym razem, gdy zachrapała, długie włosy trzepotały jej wokół twarzy.
— Opis syreny[źródło]

Portret syreny (ang. Portrait of a mermaid) — portret znajdujący się w łazience prefektów w zamku Hogwart. Był oprawiony złotą ramą. Marta Warren wydawała się nie lubić zbytnio syreny z portretu.

W serii[edytuj | edytuj kod]

Jakiś czas po 24 listopada 1994 roku, Cedrik Diggory zabrał swoje złote jajo do łazienki prefektów, aby zastanowić się nad drugim zadaniem Turnieju Trójmagicznego. Portret ten popisywał się przed nim i to częściowo z tego powodu zdał sobie sprawę, że drugie zadanie związane będzie z trytonami.

Na sugestię Diggory'ego Harry Potter poszedł do łazienki później z tego samego powodu. Mimo że syrena spała podczas jego wizyty, to chłopak doszedł do tego samego wniosku co Diggory[1].

Witraż z filmu.

W wieczór poprzedzający drugie zadanie Harry'emu przyśnił się koszmar, w którym syrena z portretu droczyła się z nim trzymając nad nim Błyskawicę, podczas gdy on był w wodzie.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy