Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.
Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Portret uzdrowicieli (ang. Portrait of the Healers) — portret przedstawiający sześciu średniowiecznych uzdrowicieli, wiszący przy Wielkich Schodach na siódmym piętrze Hogwartu, niedaleko portretu Grubej Damy. Na obrazie znajdował się również ludzki szkielet.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Atak na Grubą Damę[edytuj | edytuj kod]

Portret uzdrowicieli atak na grubą dame.jpg

31 października 1993 roku Syriusz Black zaatakował portret Grubej Damy, próbując dostać się do Wieży Gryffindoru. Uzdrowiciele najprawdopodobniej byli świadkami ataku, ponieważ wyglądali później na bardzo przerażonych [1].

Dolores Umbridge jako dyrektor Hogwartu[edytuj | edytuj kod]

Uzdrowiciele i filch.jpg

Dolores Umbridge zastąpiła Albusa Dumbledore'a na stanowisku dyrektora Hogwartu w 1996 roku. Jednym z jej pierwszych działań już jako dyrektorki, było usunięcie wszystkich obrazów znajdujących się przy Wielkich Schodach, a portret uzdrowicieli był jednym z usuniętych obrazów. Argus Filch, szkolny woźny, nieostrożnie zdjął obraz ze ściany, co spowodowało, że uzdrowiciele upadli, rozbawiając woźnego. Kiedy pod koniec roku szkolnego Albus Dumbledore powrócił na stanowisko dyrektora, wszystkie obrazy, wliczając portret uzdrowicieli, zostały przywrócone[2].

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy