FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Treści na tej stronie zostały oparte na twórczości fanów, dlatego nie należą do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Potter Puppet Pals

Potter Puppet Pals (pol. Pacynkowi kumple Pottera) — parodia Harry'ego Pottera stworzona przez Neila Cicieregę.

Nowe odcinki parodii można zobaczyć na YouTube na oficjalnym kanale Potter Puppet Pals.

Postacie występujące Edytuj

W parodii występuje dużo postaci znanych z serii Harry Potter.

Główni bohaterowie Edytuj

  • Harry Potter − w książkach Harry jest rozważny w tym co robi, liczy się z uczuciami innych, zaś w Potter Puppet Pals Harry jest infantylny, arogancki, samolubny oraz często znęca się nad Ronem, i uwielbia dokuczać Snape'owi. W przeciwieństwie do książkowego Harry'ego jest bardzo impulsywny. Często nieumiejętnie tańczy wykrzykując swoje imię w rytm muzyki. W parodii jest bardziej podobny do swojego ojca.
  • Ron Weasley − w książce przedstawiony jako lojalny i odważny Gryfon, tutaj jest bardzo infantylny, mówi cienkim głosikiem, oraz ma nadwagę. Często dokucza mu Harry, jednak nie jest obrażony na Harry'ego i towarzyszy mu w rozrabianiu. Lubi swoich przyjaciół, a szczególnie Harry'ego. (Można to zobaczyć w wielu odcinkach) Uwielbia motyle.
  • Hermiona Grangernajnormalniejsza postać, z całej trójki. W odróżnieniu od książkowego odpowiednika pełni raczej rolę obserwatorki, nie wygłaszając osądów, przygląda się z boku. Inteligencja Hermiony jest krótko wspomniana, ale w niewielkim stopniu bazującym na swoim książkowym odpowiedniku.
  • Severus Snape – na niego najczęściej natyka się trio, któremu zawsze Snape długimi monologami opowiada jak ich ukarze, dając czas Harry'emu, Ronowi i Hermionie na ucieczkę. Jest bardzo wrażliwy, pisze pamiętnik, który trzyma w swoim pokoju. Służy Voldemortowi (Można to zauważyć mi.n w odcinku „Moustache Buddies”), mimo że w drugim odcinku chciał go zabić.
  • Albus Dumbledore – w odróżnieniu od książkowej postaci starego, inteligentnego czarodzieja tu sprawia wrażenie zdemecjowanego staruszka, który nie pamięta co działo się 5 minut temu. Ubrany w fioletową szatę, jego ulubionym powiedzeniem jest „Naked Time” („Czas nagości”) wymawia to za każdym razem, gdy pozbywa się praktycznie całego ubrania z wyjątkiem czapki. Jest tak samo infantylny jak Ron.
  • Lord Voldemort – występuje sporadycznie i posiada głęboki oraz mający echo głos. Jest on antagonistą, jednak nie tak bardzo złym, jak jego książkowy odpowiednik. Stale próbuje zabić pozostałych bohaterów, ale nie udaje mu się to. Jego najbardziej udanym i jakdotąd jedynym pomyślnym planem było wysadzenie w powietrze inne postaci przy pomocy rurobomby. W tej serii nie ma wielkiej wrogości między Voldemortem a Harrym Potterem, która występuje w książkach. Widać to szczególnie w odcinku „Ron's Disease” („Przypadłość Rona”), gdy Harry mijał Voldemorta, tuż po tym jak wykorzystał Hagrida do znokautowania Hermiony i Snape’a, ten przywitał Harry’ego przyjacielskim głosem mówiąc „Ah, Harry, I've been waiting for you” („ah, Harry, czekałem na ciebie”). Wówczas chciał również wykonać swój przygotowany plan, jednak Harry przerwał całą akcję szybko odpowiadając „No time to chat, Voldemort! Gotta go!” („Nie mam czasu na pogawędki, Voldemort! Muszę iść!”), wywołując jedynie niezadowolenie u Czarnego Pana. Sami-wiecie-kto wystąpił łącznie w 7 odcinkach.

Postacie drugoplanowe Edytuj

  • Neville Longbottom − umocowany na kiju, jego głowa to dynia z konturami narysowanymi flamastrem, bardzo infantylny, niezdarny i skarżący się na wszystko. Jest też przedstawiony jako tchórzliwy. Atakowany przez Harry'ego, Rona i Hermionę.
  • Rubeus Hagrid – występuje tylko w jednym odcinku. Lubi spać.
  • Draco Malfoy – występuje tylko w jednym odcinku. Jest on pacynką Harry'ego, która jest zrobiona z papieru. Harry stworzył go w celu znęcania się nad nim. Po tym jak pacynka „irytuje” Harry’ego, ten zaczyna robić z papierowym Draco dziwne rzeczy (np. polewać go miodem) i ostatecznie podpala go na kuchence gazowej.
  • Ginny Weasley – siostra Rona. Nic nie mówi. W jednym z odcinków Harry stwierdził, że Ginny wygląda tak samo jak Ron, tylko ma długie włosy i kokardę.
  • Cedrik Diggory – pojawił się w epizodzie „Neville's Birthday” („Urodziny Neville’a”) jako narysowana twarz Roberta Pattinsona (który odgrywał rolę Cedrika w czwartej części) włożona na stopę.

Postacie jedynie wspomniane Edytuj

  • Argus Filch – tak samo jak w książkach o Harrym Potterze, uwielbia on karać. Mówi się, że Filch jest przyjacielem Snape’a, mimo iż zapomniał złożyć mu życzeń z okazji urodzin, a także pomimo uwag na temat jego zapachu. Filch jest wspomniany w odcinkach „Wizard Angst” („Strach czarodzieja”) i „Snape's Diary” („Pamiętnik Snape’a”).
  • Zgredek – Harry stwierdził, że raz śnił mu się koszmar, w którym Zgredek wyjadał mu skórę. Zgredek wspomniany jest w epizodach „Wizard Swears” („Czarodziejskie przekleństwa”) i „Wizard Angst” („Strach czarodzieja”).
  • Lucjusz Malfoy – wiadomo jedynie, że gra w golfa ze Snape’em. Lucjusz jest wspomniany w odcinku „Snape's Diary” („Pamiętnik Snape’a”).
  • Minerwa McGonagall – w epizodzie „Snape's Diary” („Pamiętnik Snape’a”) jest krótko wspomniane, że Minerwa przed całą szkołą zwróciła uwagę Snape'owi, że ten zgubił guzik od swojego płaszcza.

Lista odcinków Edytuj

Animowane Edytuj

Nr Tytuł odcinka Nieoficjalny polski

tytuł

Fabuła
1 „Bothering Snape” „Dręczenie Snape'a” Harry i Ron nudzą się, dlatego postanawiają podręczyć Snape'a. Ten jednak rzuca na nich Avada Kedavra. Nagle pojawia Dumbledore i myśli, że chłopcy ucinają sobie popołudniową drzemkę. Dumbledore grzebie im w kieszeniach. Potem krzyczy „Naked Time” i pozbywa się swojego ubrania.
2 "Trouble at Hogwarts" „Kłopoty w Hogwarcie” Harry, Ron i Hermiona mówiąc co lubią. Harry lubi magię, Hermiona naukę, a Ron Harry'ego. Nagle zjawia się Dumbledore i mówi, że Voldemort zaatakował szkołę. Snape próbuje zabić Voldemorta zaklęciem Avada Kedavra, ale nie udaje mu się to. Zamiast tego Voldemort zabija Snape'a także tym zaklęciem. Ron wpada na pomysł jak pokonać Sami – Wiecie – Kogo. Wyczarowują karabiny maszynowe i strzelają nimi do niego. Na koniec zjawia się Dumbledore.
„Follow the butterflies” „Podążaj za motylami” Scena ukryta w odcinku "Trouble at Hogwarts", w której Ron bawi się z motylami i śpiewa piosenkę. W tym czasie zjawia się Hermiona i rzuca na niego zaklęcie Ronnikus Explodikus przyczyniające się do dekapitacji Rona.

Live – action Edytuj

Nr Tytuł odcinka Nieoficjalny

polski tytuł

Fabuła
3 „Potions class” „Lekcja eliksirów” Harry, Ron i Hermiona są na lekcji eliksirów. Snape opowiada o swoich umiejętnościach. Harry jest tym znudzony dopóki, gdy Snape mówi, że może nauczyć Harry'ego „podrywać gorące panienki”. Harry prosi Snape'a żeby go tego nauczył, jednak Snape każe mu wyjść z klasy. Następnie zjawia się Dumbledore, który pyta się, czy nie mógłby pożyczyć trochę przeterminowanego mleka goryla.
4 „Wizard's Agnst” „Czarodziejska złość” Harry zaczyna obrażać Rona. Potem postanawia skończyć z magią i opuścić Hogwart. Każe Ronowi, żeby to on zaczął walczyć z Voldemortem, jednak on zbyt się boi. Rozmawia o tym z Hermioną. Dumbledore daje „radę” Harry'emu, który pozbywa się dziwnego nastroju.
5 „The Mysterious Ticking Noise” „Tajemniczy tkający dźwięk” Snape słyszy tajemniczy tykający dźwięk. W rytm tykana zaczyna śpiewać „Snape, Snape, Severus Snape”. Nagle dołącza do niego Ron, Hermiona, a następnie Harry i Dumbledore, którzy także śpiewają własną melodię. W pewnej chwili Ron odnajduje źródło tykania – rurobombę. Potem wybucha i pojawia się Voldemort, śpiewający swoją piosenkę.
6 „Wizard Swears” „Czarodziejskie przekleństwa” Dumbledore wypisuje listę słów, które są zabronione do wymawiania w Hogwarcie. Harry mówi o tym swoim przyjaciołom – Ronowi i Hermionie. Hermiona zachęca do wypowiedzenia kilku przekleństw, gdy nagle pojawia się Snape i chcą ukarać Gryfoną postanawia odebrać im aż 500 000 punktów. Trójka jednak ucieka. Spotkają Neville'a Longbottoma i również jego zachęcają do przeklinania. Potem robią żart telefoniczny Voldemortowi i zjawiają się Snape i Dumbledore. Snape prosi dyrektora o wyrzucenie Trio z Hogwartu. Dumbledore nie karze opuścić im szkoły i mówi im najstarsze przekleństwo.
7 „School is for Losers” „Szkoła jest dla frajerów” Harry śpiewa piosenkę o tym, że jest wspaniały i szkoła jest dla frajerów. Nagle pojawia się Snape, który mówi Harry'emu, że był nieobecny na lekcji Eliksirów przez 3 tygodnie. Gryfon nie rozumie Snape'a i uderza go. Potem Harry gra na saksofonie i pojawia się napis „Harry Potter is awasome” – „Harry Potter jest wspaniały”.
8 „Awakening of the Incorrigible” „Niepoprawne przebudzenie” Bardzo krótkie wideo, trwające ok. 10 sekund. Pojawia się w nim Dumbledore, który pojawia się, a następnie znika. Odcinek ma różne nazwy. Na początku nazywał się „Awakening of the Incorrigible”, potem „HOLY CRAP, THIS VIDEO HAS OVER 2 MILLION VIEWS, WTF”, „HOLY CRAP, THIS VIDEO HAS OVER 3 MILLION VIEWS, WTF”, a następnie „The Squeakuel” (na podstawie „Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel”), „Potter Puppet Pals: 2012” (na podstawie filmu „2012”), „Brodyquest II” (na podstawie jednego z filmików Neila), a potem „Albus Dumbledore Lists Your Good Qualities.” („Albus Dumbledore Wymienia Twoje Dobre Strony.”).
9 „The Vortex” „Wir” Snape opowiada Dumbledore'owi o swoim śnie, gdy nagle pojawia się Harry, który mówi o niebezpieczeństwie. Harry i Dumbledore idą do Hermiony oraz tajemniczego wiru, gdzie okazuje się, że Ron utknął w innym wymiarze. i przechodzi proces dojrzewania. Dumbledore uwalnia Rona z wiru, lecz Ron stał się "cool", a Hermiona zakochuje się w nim. Dumbledore mówi, że Ron jest fajniejszy od Harry'ego. Potter jest zazdrosny i przerywa taniec zaklęciem cofającym Rona do momentu, sprzed wciągnięcia do wiru. Bohaterowie znowu tańczą, a Harry śpiewa.
10 „Ron's Disease” „Przypadłość Rona” Ron złapał "Czarodziejskie wszy". Dumbledore radzi mu, aby poszedł z tym do Hagrida. Gajowy śpiewa co ma "pomóc" Ronowi, jednak nic to nie daje, dlatego postanawia walnąć Rona dwukrotnie, co ma spowodować pozbycie się wszy. Harry prosi Hagrida, żeby uderzył też tak Hermionę, Snape'a i Dumbledore'a. Okazuje się, że Dumbledore jest androidem.
11 „Snape's Diary” „Pamiętnik Snape'a” Harry kradnie pamiętnik Snape'a i czyta go razem z Hermioną i Ronem. Pamiętnik jest pełen dołujących wpisów np. snów, poniżanie ze strony Harry'ego, Rona czy Filcha, a także historia o zgubionym guziku. Można zauważyć sceny, gdzie Snape pisze swój pamiętnik przy świecy. Harry stwierdza, że wpisy są nudne i postanawia dodać coś od siebie. Ron także chce napisać notatkę, ale jedyne co mu się udaje, to napisać „I am s” – „Ja jestem s” Nagle zjawia się Snape, który przyłapuje trójkę przyjaciół na grzebaniu w jego prywatnych rzeczach. Harry zrzuca winę na Rona, który mówi, że podoba mu się historia o zgubionym guziku.
12 „INSANELY important Potter Puppet Pals news!” „NIESAMOWICIE WAŻNY komunikat dotyczący Potter Puppet Pals!” Harry dowiaduje się od Hermiony że jest pacynką, a „gość po dwudziestce,

który bawi się pacynkami” steruje Potterem i jego otoczeniem. Harry przemawia na temat buntu pacynek i twierdzi, że zostanie nowym bogiem. Nagle wyskakuje Hermiona i prosi Harry'ego żeby opowiedział o nowym kanale na YouTube.

13 „Harry Potter personally welcomes you. Yes, you.” „Harry Potter wita ciebie osobiście. Tak, ciebie.”
Harry opowiada o tym, jak silnym jest czarodziejem, a następnie zaprasza na swój nowy kanał YouTube.
14 „Ron's Parents” „Rodzice Rona” Gdy Ron pisze list do swoich rodziców, w pewnej chwili przychodzi Harry. Harry zaczyna być wściekły, ponieważ jego rodzice nie żyją i próbuje poprawić sobie nastrój, chwaląc się swoim bogactwem. Ron pyta Harry’ego czy ten chce spędzić Boże Narodzenie w domu Rona. Harry szybko odpowiada „Tak”.
15 „Mustache Buddies" „Wąsaci kumple” Czarny Pan rozmawia ze Snape’em i przedstawia mu plan wyczarowania sobie wąsów. Ponieważ nie chce on się zbytnio wyróżniać, zaleca Snape'owi, żeby ten również wyczarował swoje własne. Później Severus z wąsami zaczyna lekcję eliksirów. Gryfoni wpadają w przerażenie, rzucają czymkolwiek w Snape’a, a Hermiona wymiotuje.
16 „Harry’s Nightmares” „Koszmary Harrego” Harry opowiada o swoich najgorszych koszmarach, takich jak:
  • Snape atakujący Harry’ego przy pomocy młotka,
  • Harry rodzący Rona,
  • Hermiona uzależniona od amfetaminy,
  • Harry w średnim wieku,
  • Voldemort tańczący znacznie lepiej niż Potter,
  • Harry będący mugolem.

Następnie zachęca widza do wpisania w komentarzu jego najgorszego koszmaru i do subskrybowania jego kanału. Hermiona i Ron nie wiedzą o co chodzi.

17 „Draco Puppet” „Pacynka Draco”
Harry w odpowiedzi na liczne prośby prezentuje pacynkę Draco Malfoya. Pacynka w przeciwieństwie do pozostałych jest dużo mniejsza, zrobiona z papieru i fotografii aktora Toma Feltona (odgrywającego rolę Draco w filmach o Harrym). Następnie śpiewa piosenkę o rzeczach, które lubi Draco (chomiki, miód, pieniądze, mycie zębów, malowanie się, cęgi, kręgle, wiatrak oraz ogień), po czym niszczy go w kuchence gazowej.
18 „Ginny” „Ginny” Harry chce zrobić dobre wrażenie na młodszej siostrze Rona, Ginny, która przez cały czas nic nie mówi. Po tym, jak nie udaje mu się zrobić dobrego wrażenia, prosi Rona o pomoc. Ron ma tymczasowo udawać Ginny. Harry’emu udaje się wyrazić uczucia do Ginny w rozmowie z jej fałszywą wersją. Jednakże, Ginny skróciła włosy i obecnie wygląda zupełnie jak Ron. Harry nie jest w stanie odróżnić Ginny od Rona z wstążką. W końcu postanawia popełnić samobójstwo, rzucając na samego siebie zaklęcie Avada Kedavra.
19 „Neville's Birthday” „Urodziny Neville’a” Dumbledore informuje Harry’ego, Rona i Hermionę o przyjęciu z okazji urodzin Neville’a. Poza trio zaproszeni zostali także Snape, Hagrid, Dumbledore oraz Cedrik Diggory wykonany jako rysunek twarzy Roberta Pattinsona (odgrywającego rolę Cedrika w ekranizacji czwartej części sagi) przy pomocy markera. Trio bawi się z Neville’em, po czym wspólnie idą zobaczyć tort urodzinowy. Z ciasta wyskakuje nagi Dumbledore, po czym śpiewa trwającą 40 sekund piosenkę „Happy Hogwarts Birthday”. W momencie, gdy bohaterowie dowiadują się, że tort uległ skażeniu, Harry razem z Ronem i Hermioną tłumaczą Neville'owi, że nikt go nie lubi. Neville pod wpływem słów wybucha. Harry’emu przez chwilę robi się przykro, po czym razem z innymi zjada resztki Neville’a

Ciekawostki Edytuj

  • Większość bohaterów w parodii ma przeciwne cechy niż ich książkowe odpowiedniki.
  • W niektórych odcinkach są piosenki.