FANDOM

Powóz z zaprzęgiem testrali[1] (ang. Incarceration Carriage) — latająca karoca ciągnięta przez zaprzęg testrali. Pojazd należał do Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów.

Historia Edytuj

W 1927 roku użyto powozu by przenieść czarnoksiężnika, Gellerta Grindelwalda z Nowego Joru, gdzie był więziony przez Magiczny Kongres Stanów Zjednoczonych Ameryki do Europy, by odpowiedział za swoje zbrodnie. W akcji uczestniczył Rudolph Spielman, a pojazd był dodatkowo chroniony przez aurorów na miotłach.

Ucieczka Gellerta

Nie wiedzieli jednak, że ich więźniem nie był Grindelwald, a Abernathy, który przeszedł na stronę czarnoksiężnika i zamienił się z nim miejscem oraz wyglądem by umożliwić mu ucieczkę. Prawdziwy Gellert aportował się na spodzie pojazdu zanim ten opuścił Nowy Jork, przyjął swój wygląd (to samo stało się z Abernathym w środku), a następnie używając Czarnej Różdżki zrzucił aurorów z powozu. Następnie użył wody z rzeki Hudson, aby zalać Spielmana i dwóch aurorów walczących wewnątrz z Abernathym. Wywołał także błyskawice, które strąciły eskortę na miotłach. Gdy pościg został zlikwidowany Grindelwald wyważył drzwi, a wypływająca woda zabrała ze sobą aurorów. Czarnoksiężnik wyrzucił także Spielmana oraz wierną mu czupakabrę o imieniu Antonio, ponieważ nie byłą mu już potrzebna. Po tym wraz z Abernathym odleciał powozem do Europy by przyłączyć się do swoich popleczników. Dalsze losy pojazdu są nieznane.

Opis Edytuj

Powóz był cały czarny, a z wyglądu przypominał karawan. Na zewnątrz znajdowały się miejsca dla czterech osób: dwa z tyłu i dwa z przodu na siedzeniu dla woźnicy. Do środka prowadziły dwie pary drzwi znajdujące się z obu stron, które zabezpieczone były licznymi zasuwami[2].

Za kulisami Edytuj

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy