FANDOM

Protego Diabolica[1] — niezwykle złożone i potężne zaklęcie ochronne z dziedziny czarnej magii. Na skutek tego czaru, wokół rzucającego tworzy się ochronny krąg niebieskiego ognia[2].

W serii Edytuj

We wrześniu 1927 roku, po nagle zakończonym spotkaniu w mauzoleum rodziny Lestrange'ów, gdy większość obecnych się deportowała, Gellert Grindelwald użył Protego Diabolica, korzystając z Czarnej Różdżki, dzięki czemu odgrodził się od wszystkich pozostałych pierścieniem niebieskich płomieni. Akolici czarnoksiężnika bezpiecznie przeszli przez ogień, ponieważ byli oddani swojemu przywódcy, a gdy stanęli obok niego, deportowali się z podziemnego amfiteatru. Jedynie Vinda Rosier pozostała u boku Gellerta, trzymając cały czas fajkę wodną w kształcie czaszki. Ostatnim z akolitów był Krall, który nie był dość wierny, dlatego zginął po wejściu w płomienie.

Po tym Grindelwald odezwał się do pozostałych, by przyłączyli się do niego, ale wielu aurorów, zaczęło uciekać, dlatego dosięgnął ich ogień zaklęcia, natychmiast kończąc ich życia. Znajdujący się tam Credence Barebone, mimo sprzeciwu ze strony Nagini dołączył do czarnoksiężnika, chcąc dowiedzieć się, kim jest. Podobnie postąpiła Queenie Goldstein, mimo że Jacob Kowalski, którego kochała, starał się ją powstrzymać. Tina Goldstein w odwecie za siostrę próbowała zaatakować Grindelwalda, ale płomienie skutecznie go ochroniły przed zaklęciami. Kilku aurorów również zdecydowało się przyłączyć do czarnoksiężnika.

Gellert dyrygując ogniem, zaatakował Newtona i Tezeusza Skamanderów, ale zdołali się ochronić. Atak przerwała Leta Lestrange, udając, że chce się przejść na stronę Grindelwalda, ale chciała się tylko zbliżyć i rzucić zaklęcie, które zniszczyło fajkę wodną w kształcie czaszki. Ogień natychmiast zaczął się bardziej rozprzestrzeniać, pochłaniając Letę. Obecni w środku Newton, Tezeusz, Nagini, Jacob, Tina i Yusuf Kama zdołali się deportować na zewnątrz, na teren cmentarza. Vinda Rosier i Grindelwald również się teleportowali, by dołączyć do pozostałych popleczników, pozostawiając jednak płomienie Protego Diabolica, by spowodowały liczne zniszczenia w Paryżu.

Ogień, opuszczając mauzoleum, zaczął rozprzestrzeniać się po cmentarzu Père Lachaise i przybierać wygląd podobnych do smoków, skrzydlatych stworów. Wtedy też na miejscu pojawił się Nicolas Flamel, który przekazał jak pokonać płomienie. Zgodnie z jego poleceniem Tina, Newton, Tezeusz, Yusuf i sam Flamel ustawili się w kole, a następnie korzystając z zaklęcia Finite wbili różdżki w ziemię. Czar spowodował, że płomienie nie mogły rozprzestrzeniać się dalej i powodować kolejnych zniszczeń, a ostatecznie zdominował je i całkowicie powstrzymał[1].

Działanie Edytuj

Zaklęcie tworzyło niebieskie, potężne płomienie, które mogły się szybko rozprzestrzeniać i powodować liczne zniszczenia. Ogień był tak silny, że osoby, które znalazły się w jego zasięgu, natychmiast ginęły, gdy ich ciała błyskawicznie się rozpadały. Płomienie były w stanie także chronić przed innymi magicznymi atakami.

Osoba, która je wyczarowała, mogła całkowicie kontrolować działanie pożogi. Ogień w zależności od woli rzucającego mogły przyjąć różny kształt, między innymi mogły formować obronny pierścień, albo gigantyczne, skrzydlate bestie, przypominające smoki. Rzucający był w stanie także wpłynąć na niszczycielską siłę zaklęcia i sprawić by oddane osoby mogły przejść nietknięte przez płomienie, podczas gdy pozostałe natychmiast by zginęły.

Ofiary Edytuj

Etymologia Edytuj

Nazwa zaklęcia wywodzi się z łaciny. Protego oznacza ochronę, a diabolica pochodzi z odmiany wyrazu „Diabolicus” oznaczającego diaboliczny, odnoszący się do diabła.

Ciekawostka Edytuj

  • W filmie płomienie, które zostają wyczarowane są niebieskie – w scenariuszu zaś czarne[1].
  • Zaklęciem, które może powstrzymać działanie Protego Diabolica jest Finite. Zostało ono wykorzystane na cmentarzu Père Lachaise w Paryżu przez Nicolasa Flamela i pozostałych, którym udało się uciec z mauzoleum[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy