FANDOM

Wiki Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Przewodnik zielarski Goshawk (ang. Goshawk's Guide to Herbology) — książka autorstwa prawdopodobnie Mirandy Goshawk na temat zielarstwa. W książce autorka wymienieniła różne rośliny oraz plantatorów roślin, takich jak czarodziej, który w Nepalu w latach 90. XX wieku wyhodował lewitujące drzewa.

Za kulisami Edytuj

  • O książce pierwszy raz wspomniał Neville Longbottom w czasie rozmowy z Harrym Potterem, kiedy w bibliotece Hogwartu Harry szukał czegokolwiek, co mogłoby mu pomóc podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Harry odpowiedział, że nie interesuje go zielarstwo, dopóki Neville nie znajdzie dla niego rzepy tybetańskiej, która pozwoliłaby mu oddychać pod wodą przez godzinę.
  • Chociaż człon „Goshawk” w tytule może sugerować, że ta książka została napisana przez Mirandę Goshawk , czarownicę, która napisała serię Standardowa księga zaklęć, sama liczba magicznych sióstr, które miała, nie wspominając o dzieciach, które one mogły mieć, sprawia, że istnieje możliwość,że książkę napisała nie Miranda, lecz ktoś inny, należący do rodziny Goshawk. Mimo to Miranda jest najprawdopodobniejszą autorką tej książki, biorąc pod uwagę, że jest jedyną zidentyfikowaną autorką w swojej rodzinie, napisała kilka książek na temat magii, w szczególności serię książek dotyczących zaklęć, co oznacza, że ​​prawdopodobnie napisała również o ziołolecznictwie.

Występowanie Edytuj