FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy przedmiotu należącego do Neville'a Longbottoma. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa
- To przypominajka! - wyjaśnił. - Babcia wie, że wciąż o czymś zapominam, a ta kulka daje znać, że czegoś zapomniało się zrobić. Zobaczcie, trzyma się ją mocno... o, tak... i jeśli zrobi się czerwona... - twarz mu się wydłużyła, bo przypominajka nagle zmieniła barwę na szkarłatną - ...to znaczy, że o czymś się zapomniało...
— Neville otrzymuje przypominajkę[źródło]

Przypominajka Neville'a Longbottoma (ang. Neville Longbottom's remembrall) — mała, szklana kula należąca do Neville'a Longbottoma.

Zasada działania Edytuj

Kiedy się o czymś zapomniało, jej kolor zmieniał się na czerwony. Przypominajka jednak nie informowała, o czym właściciel zapomniał.

W serii Edytuj

W Harrym Potterze i Kamieniu Filozoficznym Neville Longbottom otrzymał przypominajkę od swojej babci. Gryfon zgubił ją podczas pierwszej lekcji latania, spadając z miotły i łamiąc nadgarstek. Przedmiot wziął Draco Malfoy, a następnie, widząc złość Harry'ego Pottera, wyrzucił kulkę w powietrze. Potter wzbił się na miotle i złapał przypominajkę Neville'a, czego świadkiem była Minerwa McGonagall. Co ciekawe, kobieta nie skarciła chłopca, a dostrzegła w nim potencjał na nowego szukającego Gryfonów.

Za kulisami Edytuj

  • W filmie została przedstawiona jako przezroczysta, szklana kula, z białymi zdobieniami i złotą obręczą. Gdy ktoś o czymś zapomniał, wypełniała się białym dymem, który zmieniał kolor na czerwony.
  • W scenie, gdy Neville dostaje przypominajkę, ta staje się czerwona. Gryfon jednak nie pamięta, o czym zapomniał. W rzeczywistości chodziło o brak mundurka.

Występowanie Edytuj