FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: CamiCamila001

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy zaklęcia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Przysięga Wieczysta (ang. Unbreakable Vow) — zaklęcie, które w magiczny sposób wiązało dwie osoby, zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi.

W przeciwnym razie, gdy została ona złamana, osoba, która przysięgała, umierała. Było niewerbalne, jednak należało powiedzieć, co druga osoba miała zrobić. Druga osoba za to musiała przysiąc, że owe zadanie wykona. Do wykonania zaklęcia potrzebna była osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie.

Znane użycia Edytuj

Przed 1901 Edytuj

Jakiś czas przed 1901 rokiem, Yusuf Kama przysiągł wojemu umierającemu ojcu, że zabije osobę, którą Corvus Lestrange IV rzeczywiście kochał w odwecie za zabranie matki Yursufowi przed latami. Początkowo zamierzał zabić Letę, ale Lestrange nigdy jej nie kochał. Ostatecznie okazał się nim Corvus V. Ta przysięga okazała się nieważna, ponieważ dziecko o którym myślał jako o swojej ofierze okazało się być kimś kompletnie innym, a prawdziwy Corvus V już dawno nie żył.

Lata 80. i 90. XX wieku Edytuj

1996 rok Edytuj

Narcyza: "Severusie, czy przysięgasz, że będziesz strzegł mojego syna Dracona, kiedy będzie próbował spełnić wolę Czarnego Pana?"
Severus: "Przysięgam."
Narcyza: "(...) I jeśli okaże się to konieczne... jeśli Draconowi... czy przysięgasz, że dokończysz dzieła, które Draconowi zlecił Czarny Pan?"
Severus: "Przysięgam."
— Narcyza i Severus podczas Wieczystej Przysięgi[źródło]

W lipcu 1996 r., mistrz eliksirów Severus Snape złożył Wieczystą Przysięgę Narcyzie Malfoy, żonie śmierciożercy Lucjusza Malfoya. Gwarantem była Bellatriks Lestrange, żona Rudolfa Lestrange'a oraz siostra Narcyzy. Severus obiecał chronić Dracona Malfoya przed krzywdzeniem i miał go doprowadzić do końca misji przyznanej mu przez Czarnego Pana.

Przysięga wieczysta-dom

Od lewej: Severus Snape, Bellatriks Lestrange i Narcyza Malfoy podczas składania Wieczystej Przysięgi

Snape był w rzeczywistości potrójnym szpiegiem pracującym dla Albusa Dumbledore'a, który poprosił o zabicie go, w każdym razie by zaoszczędzić Dumbledore'owi bolesnej i poniżającej śmierci. Kiedy Draco nie był w stanie zabić dyrektora swojej szkoły, mimo że ten był osaczony i bezbronny bez różdżki. Severus spełnił przysięgę, którą przyrzekł Narcyzie, aby zabić Dumbledore'a, równocześnie wypełnił obietnicę złożoną Albusowi o zabójstwie łaskawym. Przy czym oszczędził Malfoya przed przymusowym zabójstwem.

Lista wymienionych użyć Edytuj

Data Uczestnicy Przysięga Skutek
Przed 1927
  • Yusuf Kama (osoba, która składa przysięgę)
  • Mustafa Kama (osoba, której złożono przysięgę lub gwarant)
Celem przysięgi było znalezienie i zabicie osoby, którą Corvus Lestrange IV rzeczywiście kochał. Początkowo miała to być córka Leta, ostatecznie okazał się nim Corvus V. Miała być to zemsta za zniewolenie zaklęciem Imperius Laureny, czyli byłej żony Mustafy[1]. Yusuf nie mógł wypełnić przysięgi, ponieważ syn Corvusa zginął podczas katastrofy morskiej[1].
Przed 1996 Nieznana Przysięga nie została ostatecznie złożona, ponieważ przerwał im ich ojciec, który bardzo się zdenerwował. Ron później pamiętał tylko, że trzymał Freda za rękę i mówił jakieś słowa[2].
Lato 1996 Snape przysiągł Narcyzie, że będzie strzegł jej syna, Dracona, podczas gdy ten będzie wykonywać zadanie polegające na zabiciu Albusa Dumbledore'a. Obiecał także wykonać zadanie za chłopca w razie niepowodzenia[3]. Severus dotrzymał obietnicy zabijając Dumbledore'a na wieży Astronomicznej 30 czerwca 1997 roku[4].

Za kulisami Edytuj

W w szóstej części w filmie, trzy pierścienie ognia pojawiły się wszystkie naraz, zamiast pojawić się indywidualnie w zaakceptowanym terminie. To czy więcej pierścieni pojawi się podczas przysięgi pozostaje nieznany. Również pozostaje ślad na skórze, kiedy znikną.

Występowanie Edytuj

Przypisy