FANDOM

Quodpot — popularna w Ameryce Północnej czarodziejska gra sportowa, jedna z odmian quidditcha. Jej pomysłodawcą był Abraham Peasegood.

Zasady Edytuj

W drużynie quodpota grało jedenastu zawodników. Gracze latali na miotłach i podawali sobie quod – piłkę, która po przytrzymaniu za długo w rękach eksplodowała. Zawodnik, który był sprawcą wybuchu, musiał opuścić boisko, a pozostali gracze kontynuowali grę nowym quodem. Drużyny starały się wrzucić piłkę do tzw. garnka. Był to zazwyczaj kocioł napełniony roztworem zapobiegającym wybuchowi. Zawodnik, któremu udał się wsad, zdobywał punkt dla swojego zespołu.

Historia Edytuj

Quodpot został wymyślony w XVIII wieku przez czarodzieja Abrahama Peasegooda. Przywiózł on z Europy sprzęt do quidditcha z zamiarem utworzenia w Ameryce drużyny sportowej. Legenda głosi, że kafel przypadkowo zetknął się w kufrze końcem jego różdżki. Gdy czarodziej wyjął go z kufra, ten eksplodował mu prosto w twarz. Obdarzony poczuciem humoru Peasgood zaczarował w ten sposób kilka skórzanych piłek. Wkrótce całkowicie zapomniał o quidditchu i razem ze swoimi towarzyszami oddał się nowej grze, w której najważniejszą rolę odgrywały owe wybuchowe właściwości kafla, nazwanego quodem.

Popularność Edytuj

Była to najpopularniejsza gra w Ameryce Północnej, przewyższająca pod tym względem nawet quidditcha. Grywa się w nią też w Europie, ale jest zdecydowanie mniej znana niż w USA czy Kanadzie.

Występowanie Edytuj

Gry miotlarskie

Anglia ShuntbumpsQuidditchSwivenhodge
Irlandia Aingingein
Niemcy Stichstock
Szkocja Creaothceann
USA Mugolski quidditchQuodpot