FANDOM

Różdżka Alastora Moody'ego (ang. Alastor Moody's wand) — różdżka o nieznanej długości, a także o nieznanym rodzaju drewna i rdzenia, giętka. Należała do Alastora Moody'ego, aurora, jednego z członków Zakonu Feniksa.

Historia Edytuj

Podobnie jak wielu innych czarodziejów z Wielkiej Brytanii, różdżka została najprawdopodobniej zakupiona przez Moody'ego w sklepie Ollivanderów w wieku 11 lat przed rozpoczęciem nauki w Hogwarcie. Różdżka dysponowała bardzo potężną mocą, ponieważ Moody potrafił rzucić np. zaklęcie kameleona. Podczas swojej pracy jako auror, Moody używał tej różdżki do pokonywania i wyłapywania śmierciożerców. To właśnie tą różdżką, osobiście zabił m.in. Evana Rosiera. Kiedy Bartemiusz Crouch Jr za pomocą eliksiru wielosokowego podszywał się pod Moody'ego w roku szkolnym 1994-1995 w Hogwarcie, właśnie tą różdżką, rzucił wszystkie trzy zaklęcia niewybaczalne. Różdżka zaginęła podczas bitwy siedmiu Potterów, kiedy to wyleciała z ręki właściciela setki stóp w dół, a krótko potem spadł również sam Moody.

Występowanie Edytuj