FANDOM

Natomiast twój ojciec wybrał mahoń. Jedenaście cali. Bardzo poręczna. Trochę więcej mocy, znakomita do transmutacji. Tak, tak, twój ojciec wiedział, co robi, to różdżka dla prawdziwego czarodzieja.
— Ollivander do Harry'ego podczas wyboru pierwszej różdżki.[źródło]

Różdżka Jamesa Pottera (ang. James Potter I's wand) — różdżka o długości 11 cali, wykonana z mahoniu przez Ollivandera. Rdzeń jest nieznany. Była poręczna i bardzo dobra do transmutacji.

Historia Edytuj

O różdżce w cyklu powieści o Harrym Potterze dowiadujemy się niewiele. Wspomniano ją tylko kilka razy. Została zakupiona przez Jamesa Pottera w 1971 roku, gdy szykował się on do rozpoczęcia nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Był on jej dożywotnim właścicielem. Wykonana została przez Garricka Ollivandera w 1971 roku lub wcześniej. Wiemy, że James był roztargniony i lubił robić psikusy, więc w szkole była wykorzystywana do rzucania różnych dziwnych zaklęć. Oprócz psocenia, James często znęcał się nad Severusem Snape'em. Po ukończeniu szkoły w 1979 lub z dniem swoich siedemnastych urodzin, James przystąpił do Zakonu Feniksa, czyli wspólnoty zajmującej się obalaniem planów Lorda Voldemorta i śmierciożerców. Z racji tak poważnych wydarzeń musiała ona służyć do bardzo zaawansowanej magii, działając przeciwko wielu czarodziejom. Gdy 31 lipca 1980 na świat przyszedł Harry Potter, syn Jamesa i jego żony Lily, rodzina musiała się ukrywać. Niedługo przed urodzeniem Harry'ego, Sybilla Trelawney wypowiedziała przepowiednię, która zmusiła rodziną Potterów do ukrycia się, gdyż byli oni narażeni na śmierć ze strony Voldemorta. Gdy James nie walczył, zabawiał się różdżką, puszczał nią różnokolorowe obłoczki, z czego bardzo cieszył się Harry. Tajemnicę ich ukrycia złamał Peter Pettigrew, przez co Voldemort wtargnął do domu Potterów w noc 31 października 1981, zabił Jamesa i Lily Potterów, lecz nie Harry'ego. W tę noc zginął prawowity właściciel różdżki. Dalsze jej losy są nieznane.  

Budowa Edytuj

Różdżka została wykonana przez Ollivandera w 1971 lub wcześniej. Była średniej długości, gdyż mierzyła 11"(cali), wykonana została natomiast z drewna mahoniowego. Jej rdzeń pozostaje nieznany.

Występowanie Edytuj