FANDOM

Różdżka Lety Lestrange (ang. Leta Lestrange's wand) — różdżka o nieznanej długości, drewnie, rdzeniu i giętkości. Prawdopodobnie została wyprodukowana przez Garricka Ollivandera przed 1908 rokiem[2]. Leta używała tej różdżki przez cały okres swojej nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie oraz w późniejszych czasach jako asystentka Torquila Traversa.

W serii Edytuj

Leta różdżka 1
  • Różdżka została zakupiona prawdopodobnie w sklepie Ollivanderów przed rozpoczęciem nauki w Hogwarcie, w 1908 roku.
  • Leta użyła różdżki na swoim trzecim roku, rzucając zaklęcie Oscausi przeciwko uczennicy z Gryffindoru, która ją obgadywała.
  • Różdżka była używana w czasie zajęć szkolnych i podczas zaliczania kolejnych egzaminów: SUMów i Owutemów.
  • Lestrange używała swojej różdżki podczas pracy oraz w 1927 roku przeciwko Gellertowi Grindelwaldowi, który ostatecznie ją pokonał.
  • Nie wiadomo, co się stało później z różdżką.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Skoro Leta uczęszczała do Hogwartu, to możliwe jest, że zakupiła różdżkę u Ollivandera.
  2. Leta rozpoczęła naukę w Hogwarcie w 1908 roku, więc różdżka musiała być wykonana wcześniej.