FANDOM

Masz oczy swojej matki. Wydaje mi się, jakby była tu zaledwie wczoraj, żeby kupić swoją pierwszą różdżkę. Dziesięć i ćwierć cala, wierzba, bardzo elegancka. Znakomita do rzucania uroków.
— Ollivander do Harry'ego[źródło]

Różdżka Lily Evans (ang. Lily Evans's wand) — różdżka o długości 10¼ cala, wykonana z wierzby. Została wspomniana przez Garricka Ollivandera w 1991 roku, dziesięć lat po śmierci jej właścicielki.

Historia Edytuj

Różdżka ta została zakupiona przez Lily Evans w 1971 roku, gdy Lily miała jedenaście lat i szykowała się do rozpoczęcia edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Została zrobiona przez Garricka Ollivandera w 1971 roku lub wcześniej. Gdy Lily Evans poszła do Hogwartu, różdżka służyła zapewne do rzucania zwyczajnych zaklęć i do nauki. Jej właścicielka była bardzo utalentowana.

Ollivander powiedział, że różdżka była znakomita do rzucania uroków, więc bardzo pasowała do Lily. Po ukończeniu Hogwartu lub w dniu swoich siedemnastych urodzin, Lily przystąpiła do Zakonu Feniksa, czyli tajnej organizacji założonej przez Albusa Dumbledore'a. Jej celem było pokrzyżowanie planów Lorda Voldemorta i przynależnych mu śmierciożerców, zabijających notorycznie ludzi, ze względu na ich status krwi. Po wstąpieniu Lily Evans do Zakonu Feniksa, musiała ona używać bardzo zaawansowanej magii w walce ze śmierciożercami, więc różdżka pokazywała, na co ją stać.

Gdy tuż przed narodzinami Harry'ego Pottera, syna jej i Jamesa Pottera, Sybilla Trelawney wypowiedziała przepowiednię, przez którą Voldemort chciał uśmiercić Harry'ego. Rodzina musiała się ukrywać.

W 1981 roku, Peter Pettigrew zdradził Potterów. W noc 31 października 1981 roku, Voldemort wtargnął do domu Potterów. Zabił Jamesa i Lily Potterów, lecz Harry’ego nie dał rady zabić. W tę noc różdżka straciła właścicielkę i jej losy są do dzisiaj nieznane, możliwe, że różdżka została pochowana wraz z właścicielką.

W 1991 roku została wspomniana przez swojego wykonawcę, Garricka Ollivandera w rozmowie z synem Lily, Harrym. Kiedy przyszedł wybrać i zakupić swoją pierwszą różdżkę.

Budowa Edytuj

Różdżka była średniej długości. Mierzyła 10 i ¼ cala. Była zbudowana z drewna pochodzącego z wierzby. Rdzeń był nieznany.

Występowanie Edytuj