FANDOM

Różdżka Nimfadory Lupin (ang. Nymphadora Tonks's wand) — różdżka o nieznanej długości, drewnie, rdzeniu i giętkości. Została wyprodukowana przez Garricka Ollivandera przed 1984 rokiem. Nimfadora używała tej różdżki przez cały okres swojej pracy jako auror.

Historia Edytuj

Różdżka została zakupiona prawdopodobnie w sklepie Ollivanderów w 1984 roku, kiedy jedenastoletnia Nimfadora rozpoczynała naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Różdżka była używana w czasie zajęć szkolnych i podczas zaliczania kolejnych egzaminów: SUMów i Owutemów. Można założyć, że przy jej pomocy Tonks zdobyła umiejętności aurora i rozpoczęła pracę w tym zawodzie w 1994 roku.

Tonks używała swojej różdżki przez cały okres trwania Drugiej Wojny Czarodziejów: podczas bitwy w Departamencie Tajemnic, bitwy na Wieży Astronomicznej, w której walczyła z Thorfinnem Rowle'em, bitwie nad Little Whinging, gdzie zraniła ciężko Rudolfa Lestrange'a i walczyła z jego żoną, Bellatriks, oraz w bitwie o Hogwart, w której zginęła z rąk Belli.

Nie wiadomo, co się stało później z różdżką. Prawdopodobnie została pochowana w grobie razem ze swoją właścicielką.

Występowanie Edytuj