FANDOM

Różdżka Syriusza Blacka (ang. Sirius Black's wand) — różdżka należąca do Syriusza Blacka, która miała nieznany rdzeń, długość oraz drewno.

W serii Edytuj

Syriusz przy jej pomocy był w stanie używać dość zaawansowanej magii, w tym zaklęć niewerbalnych. Dzierżył on ją również podczas bitwy w Departamencie Tajemnic w 1996 roku. Różdżka przepadła prawdopodobnie razem z ciałem Syriusza, kiedy ten wpadł za zasłonę w Departamencie Tajemnic.

Za kulisami Edytuj

  • Podobnie jak większość czarodziejów z Wielkiej Brytanii, Syriusz prawdopodobnie kupił ją w sklepie Ollivanderów w wieku 11 lat przed pójściem do Hogwartu.
  • Możliwe, że posiadał on tę różdżkę już podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów i odzyskał ją po wyjściu z Azkabanu. Sposób, w jaki jednak miałby uzyskać ją z powrotem, nie jest znany.
  • Różdżka miała charakterystyczny uchwyt w kształcie kwadratu, a także były na niej wyryte symbole, podobne do tych jakie miał Syriusz w więzieniu.
  • Replika różdżki używana w filmach miała brązowy kolor oraz skręcony wzór wzdłuż długości różdżki, a także rytualne ryciny u podstawy. Jej projekt był podobny do różdżki Sybilli Trelawney.
  • Chociaż nie wiadomo, co stało się z różdżką w książkach, w filmie Harry Potter i Zakon Feniksa, zdawała się ona wyraźnie pękać, gdy Bellatriks Lestrange zabijała Syriusza.
  • Podobnie jak w przypadku różdżki Lorda Voldemorta, Noble Collection stworzyła różdżkę w innym kolorze niż miało to miejsce w filmach, ponieważ w wersji filmowej miała ona kolor jasnobrązowy, podczas gdy w kolekcji Noble ciemnoszary.

Występowanie Edytuj