Różdżka Toma Riddle'a (ang. Tom Riddle's wand) — różdżka o długości 13 i 1/2 cala, wykonana przez Ollivandera z cisu, z rdzeniem z pióra feniksa. Wielokrotnie uśmiercała różnych ludzi, gdyż Lord Voldemort był czarnoksiężnikiem nie cofającym się zwykle przez zabójstwem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Różdżka ta została zakupiona przez ubogiego wówczas Toma Riddle'a na ulicy Pokątnej w 1938 roku w sklepie Ollivandera. W latach 1938–1945, służyła Voldemortowi głównie do nauki w Hogwarcie, jednak nie tylko. W trakcie nauki Riddle zgłębiał nią tajemnice czarnej magii. Po ukończeniu szkoły zabijał nią różnych ludzi; jednak najczęściej mugoli i mugolaków, którzy według jego idei nie byli godni żyć, tylko dlatego, iż wywodzą się z niemagicznych rodzin. W 1970 roku, gdy rozpoczęła się I wojna czarodziejów, Voldemort chciał zwerbować więcej ludzi do walki z przeciwstawiającym się śmierciożercom Zakonem Feniksa; ci, którzy nie chcieli się do niego przyłączyć, najczęściej ginęli lub byli poddawani torturom. 31 października 1981 roku Voldemort wtargnął do domu rodziny Potterów. Zabił Jamesa Pottera i Lily Potter. Próbował również zabić Harry'ego Pottera, jednak nie zdołał. Tego dnia po próbie uśmiercenia Harry'ego utracił swoją moc. Gdy w 1995 roku Voldemort odrodził się, zaczął znowu zabijać. Dowiedział się od Ollivandera – wytwórcy różdżek (którego uwięziono i torturowano w domu Malfoyów), że jego różdżka ma taki sam rdzeń, jak różdżka Harry’ego Pottera – co uniemożliwiło mu zabicie nią chłopca na cmentarzu w Little Hangleton. Wywnioskował, że musi posłużyć się inną. Odebrał różdżkę Lucjuszowi Malfoyowi, ale i ta go zawiodła. Podczas Bitwy Siedmiu Potterów Harry znów go pokonał. Voldemort rozpoczął poszukiwania różdżki o wielkiej mocy – tzw. Czarnej Różdżki, którą zamierzał zgładzić Harry’ego. Gdy w 1998 roku Lord Voldemort (T. Riddle) posiadł czarną różdżkę, odrzucił tę, której używał od lat szkolnych.

Budowa[edytuj | edytuj kod]

Tomek Różżka.jpg

Była to różdżka długa. Mierzyła 13,5” (cali). Jej rdzeń stanowiło pióro feniksa, Fawkesa, należącego do Dumbledore'a. Feniks ten uronił jeszcze jedno pióro, które znalazło się w różdżce Harry'ego Pottera, co wytworzyło między nimi pewną więź. Wykonana była z drewna cisowego.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]