FANDOM

Różdżka Toma Riddle'a (ang. Tom Riddle's wand) — różdżka o długości 13 i 1/2 cala, wykonana przez Ollivandera z cisu, z rdzeniem z pióra feniksa. Wielokrotnie uśmiercała różnych ludzi, gdyż Lord Voldemort był czarnoksiężnikiem nie cofającym się zwykle przez zabójstwem.

Historia Edytuj

Różdżka ta została zakupiona przez ubogiego wówczas Toma Riddle'a na ulicy Pokątnej w 1938 roku w sklepie Ollivandera. W latach 1938–1945, służyła Voldemortowi głównie do nauki w Hogwarcie, jednak nie tylko. W trakcie nauki Riddle zgłębiał nią tajemnice czarnej magii. Po ukończeniu szkoły zabijał nią różnych ludzi; jednak najczęściej mugoli i mugolaków, którzy według jego idei nie byli godni żyć, tylko dlatego, iż wywodzą się z niemagicznych rodzin. W 1970 roku, gdy rozpoczęła się I wojna czarodziejów, Voldemort chciał zwerbować więcej ludzi do walki z przeciwstawiającym się śmierciożercom Zakonem Feniksa; ci, którzy nie chcieli się do niego przyłączyć, najczęściej ginęli lub byli poddawani torturom. 31 października 1981 roku Voldemort wtargnął do domu rodziny Potterów. Zabił Jamesa Pottera i Lily Potter. Próbował również zabić Harry'ego Pottera, jednak nie zdołał. Tego dnia po próbie uśmiercenia Harry'ego utracił swoją moc. Gdy w 1995 roku Voldemort odrodził się, zaczął znowu zabijać. Dowiedział się od Ollivandera – wytwórcy różdżek (którego uwięziono i torturowano w domu Malfoyów), że jego różdżka ma taki sam rdzeń, jak różdżka Harry’ego Pottera – co uniemożliwiło mu zabicie nią chłopca na cmentarzu w Little Hangleton. Wywnioskował, że musi posłużyć się inną. Odebrał różdżkę Lucjuszowi Malfoyowi, ale i ta go zawiodła. Podczas Bitwy Siedmiu Potterów Harry znów go pokonał. Voldemort rozpoczął poszukiwania różdżki o wielkiej mocy – tzw. Czarnej Różdżki, którą zamierzał zgładzić Harry’ego. Gdy w 1998 roku Lord Voldemort (T. Riddle) posiadł czarną różdżkę, odrzucił tę, której używał od lat szkolnych.

Budowa Edytuj

Tomek Różżka

Była to różdżka długa. Mierzyła 13,5” (cali). Jej rdzeń stanowiło pióro feniksa, Fawkesa, należącego do Dumbledore'a. Feniks ten uronił jeszcze jedno pióro, które znalazło się w różdżce Harry'ego Pottera, co wytworzyło między nimi pewną więź. Wykonana była z drewna cisowego.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj