FANDOM

Różdżka Wiktora Kruma (ang. Viktor Krum's wand) — różdżka o długości 10¼ cala, zrobiona z drewna grabowego, którego rdzeniem było włókno ze smoczego serca. Jedna z ostatnich różdżek wykonanych przez Gregorowicza.

Historia Edytuj

Różdżka została wykonana przez Gregorowicza, bułgarskiego wytwórcę różdżek w 1987 roku lub wcześniej. Jej właścicielem był Wiktor Krum. Nabył ją prawdopodobnie, gdy szykował się do rozpoczęcia nauki w Durmstrangu. Służyła raczej tylko do nauki. W 1994 roku Wiktor Krum został reprezentantem Durmstrangu w Turnieju Trójmagicznym. Garrick Ollivander przed turniejem badał różdżki zawodników. Określił ją jako nieco grubszą niż zwykle i sztywną. Wiktor używał jej w trakcie Turnieju Trójmagicznego, ale został obezwładniony i zaatakowany zaklęciem Imperius przez Barty'ego Croucha Jr pod postacią Alastora Moody'ego, który miał za zadanie ułatwić drogę Harry'emu Potterowi do świstoklika. Rzucił na Cedrika Diggoy'ego zaklęcie Cruciatus. Ostatni raz widziana była różdżkę podczas wesela Billa i Fleur - Wiktor wyciągnął ją zza pazuchy podczas rozmowy z Harrym (pod postacią kuzyna Rona) i uderzył nią kilka razy w swoje kolano, czego efektem było kilkanaście iskier wydobywających się z końca różdżki. Wtedy Harry przypomniał sobie o tym, iż jest to różdżka Gregorowicza.

Budowa Edytuj

733px-Krum's Wand point

Wiktor Krum

Różdżka była średniej długości, mierzyła 10¼" cala. Miała rdzeń z włókna ze smoczego serca, a zbudowana była z drewna grabowego.

Występowanie Edytuj