FANDOM

„Czarny Pan znowu odzyska swą moc! Wtrąć nas do Azkabanu, będziemy tam na niego czekać! A on znowu odzyska moc, uwolni NAS i wynagrodzi stokrotnie, wynagrodzi NAS spośród swoich wszystkich zwolenników! Tylko MY pozostaliśmy mu wierni! Tylko MY próbowaliśmy go odnaleźć.”
— Bellatriks Lestrange deklarując lojalność podczas procesu[źródło]

Rabastan Lestrange (ur. przed 1964 r. w Wielkiej Brytanii lub Irlandii[1]) — czarodziej czystej krwi[2], śmierciożerca[3], syn pana Lestrange’a oraz młodszy brat Rudolfa Lestrange’a. Poprzez małżeństwo swojego brata był spowinowacony między innymi z Bellatriks Lestrange. Lojalny sługa Lorda Voldemorta. Walczył w bitwie o Departament Tajemnic, Bitwie o Siedmiu Potterów oraz prawdopodobnie w Bitwie o Hogwart.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Rabastan Lestrange urodził się przed 1960 roku w szanowanej rodzinie czarodziejów czystej krwi[2] na terenach Wielkiej Brytanii lub Irlandii[1]jako drugie dziecko pana Lestrange’a oraz jego żony.

W wieku jedenastu lat Rabastan rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i niemal pewne jest, że Tiara Przydziału podczas ceremonii przydziału przydzieliła go do Domu Węża, Slytherinu[5].

Pierwsza Wojna Czarodziejów (1970–1981) Edytuj

Bella Rabastan Rudolf Barty

Rabastan podczas swojego procesu z Rudolfem, Bellatriks oraz Bartym Crouchem Jr.

Rabastan służył jako najwierniejszych sługa swojego pana. W listopadzie 1981 r. podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów wraz — ze swoim bratem Rudolfem, szwagierką Bellatriks oraz z Bartym Crouch Jr postanowił dowiedzieć się, co stało się z Czarnym Panem – żadne z nich nie wierzyło w śmierć Voldemorta. W tym celu wspólnie torturowali do szaleństw aurorów Alicje i Franka Longbottomów. Frank i Alicja stracili bezpowrotnie pamięć i zmysły. Małżeństwo trafiło do Klinika Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga, gdzie przebywali do końca swojego życia. Za tę zbrodnię w listopadzie wszyscy zostali skazani na dożywocie w Azkabanie[3].

Druga Wojna Edytuj

Ucieczka z Azkabanu (1995–1998) Edytuj

Kiedy Voldemort powrócił w czerwcu 1995 roku powiedział, że Bellatriks, Rudolf i Rabastan Lestrange'owie byli jego najwierniejszymi ludźmi, więc powinni zostać nagrodzeni, ponieważ to właśnie oni, próbowali go odszukać po jego zniknięciu.

Rabastan uciekł z Azkabanu w styczniu 1996 r. z Rudolfem, Bellatriks, kilkoma innymi śmierciożercami wraz z dezercją dementorów. Lord Voldemort miał trochę problemów, by zorganizować masową ucieczkę, ponieważ Dementorzy mieli bardzo dobre warunki w Azkabanie (zabierali całe szczęście z więźniów). Prorok Codzienny (prawdopodobnie z „zachęty” Ministerstwa Magii) poinformował, że uciekinierom pomógł, uważany za przestępcę Syriusz Black[6].

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

„...Podzielimy się na pary i będziemy ich szukać, i nie zapominaj, że z Potterem trzeba łagodnie, dopóki nie odbierzemy mu przepowiedni, innych możecie pozabijać...
— Lucjusz Malfoy wydaje rozkazy grupie Śmierciożerców[źródło]

18 czerwca 1996 roku Rabastan walczył w bitwie o Departament Tajemnic. Celem walki był zdobycie przepowiedni mówiącej o Voldemorcie i Harrym Potterze. Poszedł z wraz z kolegą śmierciożercą, Crabbe'em Sr., aby spróbować odnaleźć Harry’ego, Hermionę Granger oraz Neville’a Longbottoma. Bitwa wydawała się już wygrana przez śmierciożerców, jednak w ostatniej chwili przybył Albus Dumbledore i reszta czarodziejów z Zakonu Feniksa, która pokonała śmierciożerców. Śmierciożerca wrócił do Azkabanu jako więzień[6].

Masowa ucieczka z Azkabanu oraz inne bitwy Edytuj

Sevenpottersbattle1

Bitwa nad Little Whinging

Rabastan ponownie był na wolności dopiero pod koniec 1997 roku po drugim w ostatnim czasie wybuchu Azkabanu. Został uwolniony przez swojego mistrza. Wówczas wziął udział w Bitwie nad Little Whinging oraz w następnym roku, drugiego maja walczył w najważniejszej i ostatniej bitwie w Drugiej Wojnie Czarodziejów — Bitwie o Hogwart.

Po Bitwie o Hogwart Edytuj

Nieznane są losy Rabastan po ostatecznym upadku swojego pana. Możliwe, że został zabity lub ponownie osadzony w Azkabanie.

Osobowość Edytuj

Rabastan był oddanym swojemu panu śmierciożercą. Gotowym na polecenie swojemu pana użyć i wykorzystać czarną magię. Przy tym trzech zaklęć niewybaczalnych. Musiał być okrutny, bezlitosny i bez serca, skoro torturował do szaleństwa państwa Longbottomów. Nie był odważny, ani spokojny, jak jego brat. Był opisany jako „nerwowy” podczas swojego procesu w 1981 r. z oczami „rzucające się na dookoła tłumu”.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

Etymologia Edytuj

Imię Rabastan może wywodzić się od nazwy gwiazdy leżącej w gwiazdozbiorze Smoka, Rastabana, której nazwa wywodzi się od arabskiego wyrażenia Rās ath-Thuʿban, które oznacza „głowę węża”. Wąż był symbolem Slytherinu, do którego trafiali wszyscy członkowie rodziny Lestrange, w tym Rabastan.

Za kulisami Edytuj

  • Co ciekawie Syriusz Black nie wspomniał, że Rabastan należał do grupy zwolenników Czarnego Pana, który istniał podczas jego nauki w Hogwarcie. Mimo że Rabastan oraz jego szwagierka, Bellatriks byli członkami grupy. Możliwe być, że Syriusz po prostu nie wymienił z imion i nazwisk wszystkich członków gangu lub Rabastan uczył się w Hogwarcie w innych latach.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Prawdopodobnie urodził się na tych terenach, skoro prawdopodobnie uczył się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.
  2. 2,0 2,1 2,2 Rodzina Lestrange należała do Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Harry Potter i Czara Ognia (książka)
  4. Śmierciożercy nie posiadali patronusów.
  5. 5,0 5,1 5,2 Praktycznie każdy śmierciożerca właśnie do tego domu trafił oraz członkowie rodziny Lestrange, właśnie do tego domu należeli
  6. 6,0 6,1 Harry Potter i Zakon Feniksa (książka).

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Kama Mustafa KamaYusuf Kama
Rodzina Lestrange Balbine Lestrange IBalbine Lestrange IIBarenne LestrangeBellatriks LestrangeClarisse LestrangeCorvus Lestrange ICorvus Lestrange IICorvus Lestrange IIICorvus Lestrange IVCorvus Lestrange VCyrille Lestrange ICyrille Lestrange IICyrille Lestrange IIICyrille Lestrange IVCéléase LestrangeEglantine LestrangeErmessende LestrangeEuphrahilde LestrangeF. LestrangeFalco LestrangeFloxel LestrangeFortunade LestrangeFulcran Lestrange IFulcran Lestrange IIFulcran Lestrange IIIFélicule LestrangeGaidic LestrangeHeloise LestrangeLeta LestrangeJodelle LestrangeJosette GageLaurena LestrangeLeonie TremblayLestrangeLuminosa LestrangeManon PerrotMinette LestrangeNozéa LestrangeNozéa Lestrange (z d. Trouche)Pucine Lestrange IPucine Lestrange IIQuintilla LestrangeR. LestrangeRabastan LestrangeRadolphus LestrangeRudolf LestrangeSalomé LestrangeSotére Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley YaxleyCorban YaxleyLysandra Yaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini