FANDOM

Te bezpośrednie, ale zaskakujące zaklęcie, niebezpieczne zaklęcie powoduje pewne rzeczy do puchnięcia lub kurczenia. Będziesz się uczył obu zaklęć razem, dzięki czemu zawsze możesz cofnąć zbyt entuzjastyczną obsadę. Nie ma więc usprawiedliwienia za przypadkowe skurczenie twojej pracy domowej do rozmiaru mikroskopowego, albo dla pozwolenia olbrzymiej ropuchy żeby szalała przez Szkolne Ogrody Kwiatowe.
— Miranda Goshawk

Reducio (Zaklęcie Zmniejszające) — zaklęcie pomniejszające dane przedmioty. Mogło działać także jako przeciwzaklęcie zaklęcia żarłoczności lub zaklęcia powiększenia, powodując przywrócenie pierwotnego rozmiaru danego przedmiotu[2].

Zaklęcie Zmniejszające było stosowane podczas warzenia eliksiru powodującego kurczenie[1].

Użycia Edytuj

Osoba rzucająca zaklęcie Data Nota
Poppy Pomfrey grudzień 1994 Kiedy Hermiona została trafiona klątwą, rzuconą przez Dracona Malfoya, jej przednie zęby znacząco urosły. Pani Pomfrey użyła zaklęcia zmniejszającego, aby to naprawić.
Barty Crouch, Jr wrzesień 1994 Barty Crouch Jr, podszywający się pod Alastora Moodiego, używał na zajęciach pająka powiększonego zaklęciem Engorgio. Wykorzystał zaklęcie zmniejszające, aby przywrócić go do normalnego rozmiaru.
Harry Potter 27 grudnia, 1997 Harry, który powiększył pająka korzystając z nieswojej różdżki, próbował przywrócić go do normalnego rozmiaru, ale zaklęcie nie zadziałało.

Znani praktykujący Edytuj

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy