FANDOM

Rezerwat smoków w Rumunii (ang. Romanian Dragon Sanctuary) — największy magiczny na świecie rezerwat, stworzony w celu ochrony i zgłębiania wiedzy o smokach. Został założony w Rumunii przez słynnego badacza smoków Harveya Ridgebita kiedyś przed jego śmiercią w 1973 roku.

W serii Edytuj

  • Na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku Charlie Weasley zaczął pracę w rezerwacie i wyjechał na stałe do Rumunii. Zajęcie to było dla niego idealne, ponieważ kochał magiczne stworzenia, szczególnie smoki[1].
  • Między kwietniem a czerwcem 1992 roku dostarczono tam norweskiego smoka kolczastego, wcześniej nielegalnie przetrzymywanego przez Rubeusa Hagrida w Hogwarcie. Kiedy smok zaczął rosnąć, przetrzymywanie go w drewnianej chatce zaczęło być nieodpowiedzialne, dlatego gajowy zgodził się na przetransportowanie go do Rumunii. Ron napisał do Charliego, a ten wysłał swoich kolegów do Hogwartu. Przylecieli oni na miotłach i odebrali smoka od Harry'ego i Hermiony stojących na jednej z wysokich wież. Kiedy smok był już poza Hogwartem, okazało się, że tak naprawdę jest samicą.
  • W 1994 roku rezerwat wypożyczył cztery smoki do pierwszego zadania Turnieju Trójmagicznego, który się odbył w Hogwarcie. Były to: chiński ogniomiot, szwedzki krótkopyski, walijski zielony oraz rogogon węgierski. Teren na skraju Zakazanego Lasu, gdzie znajdowała się tymczasowa zagroda dla smoków, ciągle monitorowało około trzydziestu czarodziejów, którzy prawdopodobnie pochodzili z rezerwatu i w razie potrzeby używało zmasowanego zaklęcia oszałamiającego na agresywne stworzenia.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Autorka wyjawiła, że Charlie nie czuł pociągu do kobiet, przywiązywał się bardziej do smoków.