Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Rionach O'Neal[1]czarownica, uczennica Hogwartu, gdzie została przydzielona do Gryffindoru. Postać ta wystąpiła jedynie w ekranizacjach. W 1995 roku została członkiem Gwardii Dumbledore'a. W 1998 roku walczyła w bitwie o Hogwart razem z innymi członkami Gwardii.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Rionach O'Neal rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w czasie nieokreślonym i została przydzielona do Gryffindoru. W tym czasie zaprzyjaźniła się z Parvati Patil i Cho Chang.

Rok szkolny 19941995[edytuj | edytuj kod]

Rionach w 1994 roku.

Właśnie zaprosił Fleur Delacour.
— Rionach[źródło]

W tym roku była świadkiem przybycia do Hogwartu delegacji z Akademii Magii Beauxbatons i Instytutu Magii Durmstrang na Turniej Trójmagiczny. Aż do pierwszego zadania kibicowała Cedrikowi Diggory'emu, później wspierała jego i Harry'ego Pottera w równym stopniu. Była jedną z dziewcząt, które przyprowadziły Rona Weasleya do wieży Gryffindoru po tym, jak ten zaprosił Fleur Delacour na bal; wyglądała na bardzo zmartwioną.

Rok szkolny 19951996[edytuj | edytuj kod]

W tym roku szkolnym była w związku z pewnym chłopakiem, z którym całowała się na korytarzu Hogwartu; jednak Dolores Umbridge zaklęciem rozłączyła parę, kiedy ich zobaczyła.

W tym roku dołączyła też do Gwardii Dumbledore'a i ćwiczyła magię obronną po tym, jak profesor Dolores Umbridge zakazała praktycznej obrony przed czarną magią. Idąc na jedno ze spotkań Gwardii w Pokoju Życzeń śledził ją Argus Filch i jego kotka, pani Norris.

Wzięła udział w kilku spotkaniach, w tym, na którym nauczyła się zaklęcia Drętwota; widziała jak Nigel Wolpert ćwiczył je na Harrym Potterze, a także, gdy Hermiona Granger użyła go na Ronie Weasleyu. Śmiała się z niego, kiedy został rzucony przez pokój.

Rionach uczestniczyła także na spotkaniu o zaklęciu Expelliarmus, a gdy Neville Longbottom końcu prawidłowo rzucił zaklęcie, natychmiast przestała ćwiczyć i pobiegła do niego, by mu pogratulować.

Rok szkolny 19971998[edytuj | edytuj kod]

2 maja 1998 roku Rionach walczyła w bitwie o Hogwart; nie wiadomo, czy przeżyła bitwę.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • W rolę Rionach O'Neal w filmach z serii Harry Potter wcieliła się Marianne Chase. Chociaż jej imię pojawiło się tylko w napisach końcowych filmu Więzień Azkabanu, to można przypuszczać, że gra ona tę samą postać w kolejnych filmach.

Wystąpienie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy