FANDOM

Rionach Sayre (z d. Gaunt, zm. ok. 1608) — irlandzka czarownica czystej krwi. Żona Williama Sayre i matka Izoldy, pierwszej dyrektorki i założycielki Szkoły Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny.

Biografia Edytuj

Rionach była potomkinią Salazara Slytherina, jednego z czterech założycieli Hogwartu. Ona i jej siostra Gormlaith pochodziły z irlandzkiej odnogi rodziny Gaunt. W 1603 roku Rionach wyszła za mąż za czarodzieja czystej krwi Williama Sayre i zamieszkała z nim w Chacie Ilvermorny w wiosce Coomloughra, znajdującej się w hrabstwie Kerry. Tego samego roku urodziła córkę Izoldę.

Ona i jej mąż bardzo kochali swoją córkę i chętnie pomagali swoim mugolskim sąsiadom poprzez leczenie ich i wytwarzanie lekarstw. Rionach nie podzielała poglądów swojej rodziny.

Kiedy Izolda miała pięć lat, Rionach i William zostali zamordowani przez Gormlaith, która swój czyn usprawiedliwiła chęcią „ocalenia” Izoldy przed szkodliwym wpływem mugoli. Izolda uciekła Gormlaith i udała się do Ameryki, gdzie zaprzyjaźniła się z Pukwudgie, którego nazwała William.

Córka Rionach adoptowała dwóch chłopców, Chadwicka i Webstera, oraz urodziła dwie córki, Marthę i Rionach, która dostała imię po swojej babce.

Występowanie Edytuj