FANDOM

Ritchie Cooteczarodziej nieznanego statusu krwi, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie przydzielony do Gryffindoru, grający w domowej drużynie quidditcha w roku szkolnym 1996/1997 na pozycji pałkarza.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

RitchieC

Ritchie wraz z resztą drużyny

W wieku jedenastu lat Ritchie Coote rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Gryffindoru. Lubił grać w quidditcha, a najlepiej sprawdzał się na pozycji pałkarza.

Rok szkolny 1996/1997 Edytuj

W 1996 roku został wybrany przez Harry'ego Pottera na nowego pałkarza drużyny Gryfonów, wraz z Jimmym Peakesem. Harry twierdził, że to zaledwie cienie tego, czym byli Fred i George Weasley, ale byli najlepszymi kandydatami na tę pozycję spośród tych, którzy zgłosili się do eliminacji. Peakes i Coote z każdym treningiem stawali się coraz lepsi.

Gryfoni wygrali swój pierwszy mecz ze Slytherinem, później przyszła porażka z Hufflepuffem. Doszło do niej w sensacyjnych warunkach - kapitan Harry Potter został uderzony pałką przez Cormaca McLaggena. Szukający o mało nie zleciał z miotły, lecz Peakes i Coote złapali go i przetransportowali bezpiecznie na ziemię. Gryffindor przegrał wówczas wielką ilością punktów, lecz zdołał to nadrobić w meczu z Ravenclawem i ostatecznie wygrał Puchar Quidditcha na rok szkolny 1996/1997.

Dalsze życie Edytuj

Nie wiadomo dokładnie co działo się z Cootem'm później ani czy walczył w Bitwie o Hogwart.

Opis Edytuj

Ritchie Coote został opisany jako cherlawy chłopak, który na pozór nie wyglądał na pałkarza, ale nie można mu było odmówić celności, która była jego atutem. Miał on ciemne, dosyć długie, kręcone włosy oraz ciemniejszy odcień skóry. Ritchie był oprócz tego szczupły, a wzrostem dorównywał Ronowi.

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji szóstej części w rolę Ritchiego wcielił się Ashley Virgil.

Występowanie Edytuj