FANDOM

Robert Hilliard (ur. między 1974 a 1976 rokiem) — czarodziej nieznanego statusu krwi, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Robert Hilliard urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Hilliard, między 1974 a 1976 rokiem. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała się przydzielić Roberta do Ravenclawu.

1991-1992 rok Edytuj

W 1991 roku był[1] prefektem domu. Z zadowoleniem i dumą powitał pierwszoroczniaków 1 września, w pierwszym dniu ich pobytu w szkole. Opowiadał im wówczas zarówno o rzeczach praktycznych, takich jak usytuowanie pomieszczeń należących do Krukonów czy o sposobie porozumienia się z kołatką strzegąca wejścia do pokoju wspólnego, ale też o historii domu i wielkich osobistościach Ravenclawu, wymieniając nazwiska m.in. Laverne de Montmorency, Igantii Wildsmith i Perpetuy Fancourt[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Prefektem zostawało się na piątym roku, nie wiadomo jednak, czy Hilliard był w 1991 r. na piątym, szóstym czy siódmym roku.
  2. Przemowy prefektów z 1991 r. z Pottermore