FANDOM

Rodzina Greengrass (ang. Greengrass family) — stara i zamożna rodzina, należąca do uprzywilejowanej klasy wyższej czarodziejów oraz Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki. Byli szanowani wśród równych sobie rodzin. Najprawdopodobniej liczył się dla nich status krwi, podobnie jak w przypadku innych szlachetnych rodów czarodziejów czystej krwi.

Znani członkowie rodu Edytuj

Jedynymi znanymi członkiniami rodu Greengrassów były siostry Dafne i Astoria Greengrass. Astoria została w przyszłości żoną Dracona Malfoya, przez co doprowadziła do spokrewnienia się obu rodów.

Historia rodziny Edytuj

Wiadomo, że Greengrassowie opowiadali się za filozofią czystości krwi. Astoria jednak, wiedząc o okropnościach jakie przydarzyły się w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów, zmieniła swoje poglądy na bardziej tolerancyjne. Nie zgodziła się ona, aby jej syn, Scorpius, był wychowywany w przekonaniu, że mugole to szumowiny. Na jednego z przodków Greengrassów rzucono klątwę, która okazała się być dziedziczna. Ostatnim znanym członkiem rodu, który umarł w wyniku noszenia klątwy, była Astoria.

Etymologia Edytuj

Nazwisko Greengrass pochodzi od staroangielskiego Grenegres, co w obu przypadkach oznacza green (grene) – zieloną, grass (gres) – trawę. Grenegresowie wywodzili się ze Szkocji, dlatego prawdopodobne jest, że kolejne pokolenia Greengrassów także zamieszkiwały tereny monarchii.