FANDOM

Roland Abberley (ur. w 1982 r. lub wcześniej) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstw w Hogwarcie, w której został przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Roland Abberley urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej, a różdżkę odziedziczył lub zakupił w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Rolanda do Ravenclawu.

Rok szkolny 1996/1997 Edytuj

Roland miał parę rękawic ze smoczej skóry, które zostały skradzione przez Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a krótko przed świętami Bożego Narodzenia. Harry Potter odzyskał rękawice po pojedynku z Crabbe'em i Goyle'em nieco później. Roland dał przedmiot w nagrodę Harry'emu, za to ten podarował rękawice Fredowi i George'owi Weasleyom jako prezent pod choinkę.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 19931994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling