Romilda Vane (ur. między 1981 a 1982 r.) — czarownica czystej krwi lub półkrwi, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 roku. Została przydzielona do Gryffindoru. Była obsesyjnie zakochana w Harrym Potterze, który jednak tego uczucia nie odwzajemniał.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

1996/1997[edytuj | edytuj kod]

Harry poznaje Romildę w 1996 roku w drodze do Hogwartu, gdy proponuje mu, by usiadł z nią w jednym przedziale, mówiąc, że stanowi lepsze towarzystwo niż Neville Longbottom i Luna Lovegood. Harry odrzuca jej propozycję, twierdząc, że sam będzie oceniał, kto jest fajny, a kto nie. Romilda zaczynała wtedy czwarty rok, tak więc była młodsza o dwa lata od Harry'ego.

Romilda wzięła udział, wraz z przyjaciółkami, w sprawdzianach do drużyny quidditcha. Gdy zostały wyrzucone z boiska, usiadły na trybunach tylko po to, by głośno rozmawiać, co przeszkadzało w dalszych testach.

W czasie Świąt Bożego Narodzenia, Romilda próbowała nakłonić chłopaka do wypicia eliksiru miłosnego Weasleyów pod przykrywką najpierw wody goździkowej, a następnie czekoladowych kociołków. Vane robi to, ponieważ chce, aby chłopak zaprosił ją na Świąteczne spotkanie Klubu Ślimaka. Hermiona Granger ostrzegła jednak Harry'ego, żeby nie jadł nic od Romildy, ponieważ przypadkowo podsłuchała wcześniej w łazience jak dziewczyna mówiła o eliksirze swoim przyjaciółkom.

Harry schował czekoladowe kociołki od Romildy do kufra i przechował je aż do marca. 1 marca szukał Mapy Huncwotów i wyrzucił bombonierki z kufra. Ron, który tego dnia miał urodziny, myślał, że to prezent dla niego i połknął przez pomyłkę napój miłosny. Nagle poczuł silne zauroczenie do Romildy, które nazywał miłością, mimo że był w związku z Lavender Brown. Harry zaprowadził przyjaciela do Slughorna, który dał mu antidotum. Po finałowym meczu quidditcha z Ravenclawem, kiedy Harry całował się publicznie z Ginny, Romilda była urażona i wyglądała jakby miała ochotę czymś rzucić. Jednak później pogodziła się z tym, że Harry nie będzie jej. Nadal jednak pytała się Ginny czy to prawda, że Harry ma na klatce piersiowej wytatuowanego hipogryfa, zaś ona odpowiedziała jej, iż ma rogogona węgierskiego.

1998[edytuj | edytuj kod]

Na swoim piątym roku dołączyła do odnowionej Gwardii Dumbledore'a. Walczyła w bitwie o Hogwart, mimo że była za młoda. Nie wiadomo czy przeżyła.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Była mulatką o długich, czarnych, kręconych włosach, ciemnych oczach i wydatnym podbródku.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Romilda w 1996 roku

Romilda lubiła mówić dramatycznym, donośnym głosem. Podobnie jak Cormac McLaggen nie pasowała do stereotypowego Gryfona. Była zbyt dumna, zuchwała i arogancka. Za wszelką cenę, chciała osiągnąć cele, które sobie wyznaczyła, nawet z pomocą oszustw takich jak eliksiry miłości. Charakteryzuje ją tendencja do plotek i snobizm. Była liderką swojej grupy i jedyną, która odważyła się spróbować przynajmniej zagadać do Harry'ego.

W filmach z kolei nic nie wiadomo o jej osobowości, gdyż w żadnym z filmów, w których występuje, nie wypowiada ani jednego słowa.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W filmach Romilda jest w tym samym wieku co Harry, a w książkach jest od niego 2 lata młodsza.
  • W żadnym z filmów Romilda nie wypowiada ani jednego słowa. Poza tym w filmie Harry poznaje ją o wiele później niż w książce.
  • Pojawia się w obu adaptacjach filmowych Insygniów Śmierci, mimo że nie ma o niej żadnych wzmianek w siódmej książce.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Gdyby była mugolakiem nie wróciłaby do szkoły, gdy rządzili nią śmierciożercy