FANDOM

Ronancentaur mieszkający w Zakazanym Lesie, znajomy Rubeusa Hagrida.  

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W zasadzie nic pewnego nie wiadomo o wczesnym życiu Ronana. Prawdopodobnie urodził się na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, nie wykluczone, że w Zakazanym Lesie. Jego rodzice są nieznani. Jakiś czas po urodzeniu dołączył do stada centaurów.

1991−1992 Edytuj

Pod koniec maja 1992 roku Harry PotterHermiona GrangerNeville Longbottom i Draco Malfoy w ramach szlabanu, pod przewodnictwem Rubeusa Hagrida, weszli na teren Zakazanego Lasu. Mieli za zadanie znaleźć  jednorożca, którego krew była widoczna w różnych częściach lasu. Hagrid postanowił podzielić dzieci na dwie grupy: Harry, Hermiona i on oraz Neville, Draco i brytan Kieł.

Ronan

Po jakimś czasie Harry, Hermiona i Hagrid usłyszeli jakiś szmer. Ukryli się więc za drzewem, a gajowy wyciągnął kuszę na wypadek spotkania z groźnym magiczym stworzeniem. Kiedy Hagrid krzyknął, aby osoba wydająca owe odgłosy pokazała się, z krzaków wyszedł Ronan. Na jego widok Harry'emu i Hermionie szczęki opadły ze zdumienia, ponieważ po raz pierwszy widzieli centaura. Przyjaźniący się z Ronanem Hagrid powitał go z ulgą, ściskając mu rękę. Następnie Hagrid poinformował go o tym, że gdzieś w lesie jest ranny jednorożec i spytał się go, czy go nie widział. Centaur nic nie odpowiedział, spojrzał w niebo i stwierdził, że Mars dzisiaj jasno płonie. Potem znów to powtórzył, a na ponowione przez gajowego pytanie odpowiedział, iż las skrywa wiele tajemnic.

Nagle coś poruszyło się za Harrym, Hermioną i Hagridem, a ten trzeci uniósł kuszę. Szybko ją jednak schował, ponieważ okazało się, że to kolejny z centaurów imieniem Zakała. Stanął on koło Ronana i razem z nim zaczął wpatrywać się w niebo. Zniecierpliwiony Hagrid pożegnał się z centaurami i poszedł na dalsze poszukiwania rannego jednorożca.

1995−1996 Edytuj

Centaurs Dolores

1996 roku znajdował się w grupie centaurów, które porwały Dolores Umbridge, po tym, jak nazwała ich wstrętnymi mieszańcami. Gdy jego przyjaciele naradzali się, co zrobić z Harrym i Hermioną, Ronan patrzył ze smutkiem. Stwierdził, że są jeszcze młodzi, a sam słyszał, jak Magorian powiedział, że nie będą krzywdzić ,,źrebaków".

1997−1998 Edytuj

2 maja 1998 roku był przywódcą kolonii centaurów podczas Bitwy o Hogwart. Razem ze współplemieńcami wziął udział w bitwie w Wielkiej Sali

Możliwe, że widział pojedynek Harry'ego Pottera i Lorda Voldemorta, zakończony śmiercią czarnoksiężnika.

Późniejsze życie Edytuj

Po zakończeniu Bitwy o Hogwart i Drugiej Wojny Czarodziejów, najprawdopodobniej wrócił razem z kolonią do Zakazanego Lasu, gdzie żył w spokoju.

Wygląd Edytuj

Ronanek

Ronan zrobiony z klocków LEGO

Ronan został opisany jako do pasa mężczyzna z rudymi włosami i brodą, od pasa kasztanowy koń z długim czerwonawym ogonem. Miał głęboki, melancholijny głos.

Charakter Edytuj

Tak jak inne centaury, Ronan nie interesował się zbytnio sprawami poza Zakazanym Lasem. Najbardziej interesowało go niebo. Skoro przewodził kolonii centaurów podczas Bitwy o Hogwart, musiał mieć cechy przywódcze.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Przepowiadanie przeszłości: pewne jest, iż umiał on przewidywać przyszłość poprzez ułożenie gwiazd, stopień jasności planet i innych obiektów astronomicznych. Umiejętność tą posiada bowiem każdy centaur. W 1992 roku przez jakiś czas wpatrywał się w Marsa, który w tym dniu mocno świecił. Przypuszczalnie wyczytał dzięki temu bieg przyszłości.
  • Walka: Ronan umiał walczyć, zarówno wręcz, jak i strzelając z łuku. Skoro centaury wybrały go w 1998 roku na przywódcę, musiał być bardzo dobrym wojownikiem.

Etymologia Edytuj

Ronan

Ronan to imię męskie pochodzenia celtyckiego. Jest utworzone poprzez zdrobnienie od wyrazu pospolitego „Rón”, co oznacza pieczęć[1]. Jego imię można więc tłumaczyć jako „Mała pieczęć”. Imię to popularne jest głównie w krajach skandynawskich[2]. Zdrobnienia od imienia „Ronan” to „Ronuś”, „Ronczyk”, „Ronuszek” itp.

W X wieku żył mnich irlandzki o imieniu Ronan.

Występowanie Edytuj

Przypisy