FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Russell Luckyczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Był kapitanem drużyny quidditcha swojego domu w latach 17401744[3].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Russell Lucky urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Lucky, w pierwszej połowie XVIII wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Russella do Slytherinu.

1740 rok Edytuj

W pewnym okresie nauki został przyjęty do domowej drużyny quidditcha swojego domu. Został jej kapitanem w 1740 roku i pełnił tę funkcję aż do 1744 roku.

Za kulisami Edytuj

  • Jego nazwisko było widziane jedynie na tablicy w filmach z całej serii Harry'ego Pottera.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Poprzednik
Mark Sommertime
Kapitan reprezentacji Slytherinu w Quidditchu
17401744
Następca
Dan Darker