Sługa Lorda Voldemorta (ang. The Servant Of Lord Voldemort) — dziewiętnasty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 373 do 393.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Harry, Ron, Hermiona, profesor Lupin oraz Syriusz Black znajdują się we Wrzeszczącej chacie. Niespodziewanie, spod peleryny-niewidki wychodzi profesor Snape, celując różdżką w Lupina. Snape jest widocznie podekscytowany i za nic nie chce wysłuchać wyjaśnień wilkołaka, którego krępuje linami. Black próbuje zaatakować nauczyciela eliksirów, jednak ten grozi mu śmiercią. Snape każe wszystkim iść z nim do zamku. Harry sprzeciwia się i krzyczy na profesora, po czym atakuje go zaklęciem Expelliarmus. Zaklęcie odrzuca Snape'a, który traci przytomność. Syriusz dziękuje Harry'emu i rozwiązuje Lupina.

Harry, Ron i Hermiona nadal nie są pewni, czy ufać Lupinowi i Blackowi. Kiedy pod wpływem zaklęcia rzuconego przez obu mężczyzn szczur Rona, Parszywek, zmienia się w Petera Pettigrew, wszystko staje się jasne. Wychodzi na jaw, że to Pettigrew, a nie Syriusz był Strażnikiem Tajemnicy Potterów, i to on ich zdradził. Lupin i Black chcą zabić zdrajcę, ale Harry decyduje, że Pettigrew powinien zostać zaprowadzony do Hogwartu i tam oddany dementorom.

Poprzednik
Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Pocałunek dementora