FANDOM

Sługa Lorda Voldemorta (ang. The Servant Of Lord Voldemort) — dziewiętnasty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 373 do 393.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry, Ron, Hermiona, profesor Lupin oraz Syriusz Black znajdują się we Wrzeszczącej chacie. Niespodziewanie, spod peleryny-niewidki wychodzi profesor Snape, celując różdżką w Lupina. Snape jest widocznie podekscytowany i za nic nie chce wysłuchać wyjaśnień wilkołaka, którego krępuje linami. Black próbuje zaatakować nauczyciela eliksirów, jednak ten grozi mu śmiercią. Snape każe wszystkim iść z nim do zamku. Harry sprzeciwia się i krzyczy na profesora, po czym atakuje go zaklęciem Expelliarmus. Zaklęcie odrzuca Snape'a, który traci przytomność. Syriusz dziękuje Harry'emu i rozwiązuje Lupina.

Harry, Ron i Hermiona nadal nie są pewni, czy ufać Lupinowi i Blackowi. Kiedy pod wpływem zaklęcia rzuconego przez obu mężczyzn szczur Rona, Parszywek, zmienia się w Petera Pettigrew, wszystko staje się jasne. Wychodzi na jaw, że to Pettigrew, a nie Syriusz był Strażnikiem Tajemnicy Potterów, i to on ich zdradził. Lupin i Black chcą zabić zdrajcę, ale Harry decyduje, że Pettigrew powinien zostać zaprowadzony do Hogwartu i tam oddany dementorom.

Poprzednik
Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Pocałunek dementora