Sala Śmierci (ang. Death Chamber) — pomieszczenie służące do badania śmierci. Znajdowało się na dziewiątym poziomie Ministerstwa Magii, w Departamencie Tajemnic.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Sala Śmierci była dużym, prostokątnym, słabo oświetlonym pomieszczeniem przypominającym salę rozpraw w Wizengamocie. W centrum znajdowały się zapadłe głazy o głębokości dwudziestu stóp. Kamienie były rozmieszczone wokół niewielkiego podwyższenia, na które prowadziły kamienne stopnie. Na środku stała starożytna, kamienna brama. Przesłonięta była czarną, lekko powiewająca zasłoną.

Uważa się, że zasłona oddzielała świat żywych od umarłych. Był to portal łączący dwa światy. Ten, kto przekroczył zasłonę, został na zawsze uwięziony w świecie umarłych. Niektórzy ludzie słyszeli głosy za zasłoną. Możliwość słuchania i częstotliwość tych odgłosów zależała od tego, jak dana osoba wierzy w życie pozagrobowe. Głosy te pochodziły od najbliższych osoby kontaktującej się z nimi.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Bitwa w Departamencie Tajemnic

Syriusz death.gif

W 1996, w Sali Śmierci toczyła się część bitwy w Departamencie Tajemnic. Jej celem było odebranie kuli z przepowiednią Harry’emu Potterowi. Do Departamentu przybyło sześciu członków Gwardii Dumbledore’a; Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Granger, Luna Lovegood, Ginny Weasley i Neville Longbottom, w celu odnalezienie Syriusza Blacka, który w wizjach Harry’ego został zaatakowany przez Lorda Voldemorta. Gdy przybyli do Sali Przepowiedni, Harry domyślił się, że był to tylko podstęp Czarnego Pana, aby zwabić do go Ministerstwa. Przypadkowo Harry odnalazł swoją kulę. Wkrótce po tym do Departamentu Tajemnic przybyli śmierciożercy, aby odebrać mu kulę. Ścigali oni uczniów przez kilka sal, a ostatecznie złapali ich w Sali Śmierci.

Na pomoc uczniom przybył Zakon Feniksa. Zaczęli pojedynkować się ze Śmierciożercami. Wśród walczących par byli Syriusz Black III i Bellatriks Lestrange. Bellatriks uderzyła Syriusza niezidentyfikowanym zaklęciem o czerwonej barwie, prawdopodobnie tym zaklęciem była Drętwota. Wpadł on wtedy za zasłonę śmierci i zginął.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]