FANDOM

Sala Czasu (ang. Time Room) — pokój w Departamencie Tajemnic. Znajduje się na dziewiątym poziomie Ministerstwa Magii. Tajemnice czasu i wszystkie powiązane z nim tematy są badane w tym pomieszczeniu. Istnieją drzwi, które prowadzą z Sali Czasu do Sali Przepowiedni, ponieważ nauka o czasie jest ściśle związana z badaniem przewidywania przyszłości.

Opis Edytuj

Pokój wypełniony był pięknymi, diamentowymi i lśniącymi światłami. Zegary można było ujrzeć na każdej powierzchni (duże, małe, unoszące się w powietrzu lub stojące na biurku). Ogromny kryształowy klosz stał na drugim końcu pokoju i to właśnie dzięki niemu w pokoju było piękne, roztańczone światło.

Droga przez pomieszczenie prowadziła w kierunku kryształowego klosza i była wąskim przejściem między wieloma biurkami. Istniały również małe biura tuż przy głównej komorze.

Kryształowy klosz Edytuj

Kryształowy klosz znajdował się na biurku. Wewnątrz klosza wznosił się i opadał na skrzącym się prądzie maleńki przedmiot. Był to koliber. U dołu jego obwodu ptak był w swoim jajku. Kiedy jajko wznosiło się do góry koliber wykluwał się i wyrastał na dorosłego ptaka do czasu, gdy dochodził do wierzchołka swojego cyklu. W drodze powrotnej ptak stawał się opierzonym pisklakiem, a następnie ponownie wchodził do swojego jajka. Ten cykl wciąż się powtarzał.

Zmieniacz czasu Edytuj

32789417

Zmieniacz czasu

Zmieniacz czasu jest urządzeniem zdolnym do podróżowania w czasie. W zależności od liczby przekręceń cofamy się o kilka godzin. Kiedy chcemy przenieść się godzinę do tyłu, przekręcany klepsydrą jeden raz. Maksymalny czas, kiedy można przenosić się bezpiecznie to ok. pięć godzin.

Historia Edytuj

W 1996 r. część Bitwy w Departamencie Tajemnic została stoczona w Sali Czasu. Początkowo Harry, Ron, Hermiona, Luna, Ginny i Neville weszli do tego pokoju, kiedy szukali Sali Przepowiedni. Po wypróbowaniu innych drzwi znaleźli się też w Sali Mózgów i Sali Śmierci, a także próbowali wejść do Sali Miłości.

Występowanie Edytuj