FANDOM

Sally Smith (ur. między 1 września 1979 a 31 sierpnia 1980 r[1] w Wielkiej Brytanii lub Irlandii[2]) — czarownica nieznanego statusu krwi, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu została przydzielona.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Sally Smith urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Smith, w 1979 bądź 1980 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Sally do jednego z czterech domów.

Ciekawostka Edytuj

Sally Smith występowała w Harry Potter i Ja, kiedy Rowling pokazała długą listę uczniów z 1991 roku, na której początek jej imienia to "Ge-". J.K. Rowling wyznała później na Pottermore, że pierwotnym imieniem tej uczennicy było "Georgina", które jednakże później zostało skreślone i zmienione na "Sally".

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Rozpoczęła naukę w Hogwarcie w roku szkolnym 1991/1992
  2. 2,0 2,1 http://www.accio-quote.org/articles/2000/0700-swns-alfie.htm