Samotna przechadzka Dracona (ang. Draco's Detour) — szósty rozdział książki Harry Potter i Książę Półkrwi. Trwa od strony 118 do 142.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Harry spędza wakacje u rodziny Weasleyów. Lato można by było uznać za udane, gdyby nie fakt, że raz na jakiś czas w świecie czarodziejów zdarzają się różne wypadki, w których giną różni ludzie. Potter wraz z Weasleyami postanawia odwiedzić ulicę Pokątną, by zobaczyć sklep Magiczne Dowcipy Weasleyów oraz zakupić rzeczy potrzebne do szkoły. W sklepie Madame Malkin, Harry, Ron i Hermiona spotykają Dracona Malfoya w towarzystwie matki. Rozpoczyna się sprzeczka, podczas której padają ostre słowa, a Malfoyowie opuszczają sklep. Później przyjaciele idą do Magicznych Dowcipów Weasleyów. Mimo iż większość sklepów na Pokątnej jest zamknięta lub nie ma klientów, ich sklep był wypełniony klientami. Fred oprowadza Harry'ego po swoim sklepie. W pewnym momencie Potter dostrzega Dracona wędrującego samotnie w okolicach sklepu Borgina i Burkesa. Harry szpieguje go wraz z Hermioną i Ronem. Okazuje się, że Draco nakazuje sprzedawcy zachować coś dla niego i grozi mu. Harry jest przekonany, że Draco został włączony w szeregi Śmierciożerców.

Poprzednik
Za dużo Flegmy
Rozdziały książki „Harry Potter i Książę Półkrwi” Następca
Klub Ślimaka

de2:6. Kapitel: Dracos Abstecher