FANDOM

Harry Potter: "Cześć, eee, szukamy mówiących gargulców. Umiesz mówić?"
Gargulec: "Tak."
Harry Potter: "Świetnie"
Gargulec: "Cieszę się, że tak myślisz"
Hermiona Granger: "Mogę się o coś zapytać? Jesteś zadowolony ze swojego życia?"
Gargulec: "Nie. Wolałbym patrzeć na południe"
Harry Potter: "Chodźmy."
Hermiona Granger: "Może z kimś porozmawiać i spróbować go przenieść?"
Ron Weasley: "Tak, umieśćmy go w gabinecie Umbridge. Miałaby za swoje. Chociaż z gargulcem bym się nie zamienił."
Harry Potter i Zakon Feniksa (gra)

Sarkastyczny Gargulec — jeden z pięciu mówiących gargulców w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Stoi na balkonie przy wybrukowanym dziedzińcu, na samym jego końcu, schowany w cieniu. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się ładne rzeźby złotych ptaków.

Gargulec jest niezadowolony ze swojego życia - wolałby patrzeć na południe. W rozmowie z każdym jest sarkastyczny i zgryźliwy: "Tak naprawdę nie mam czasu na pogawędki w tej chwili" lub "Cieszę się, że zdecydował się ze mną porozmawiać. To naprawdę poprawiło mój dzień." Lubi lakoniczne odpowiedzi i z natury nie jest zbyt towarzyski. Odnalezienie go było pracą domową zleconą w roku szkolnym 1995/1996 piątoklasistom przez profesora Binnsa. Harry odnalazł owego gargulca jako przysługę dla Deana Thomasa, aby ten spokojnie mógł przyjść na spotkanie GD w Pokoju Życzeń.

Podobnie jak z innymi gargulcami, jeśli rzuci się na niego Incendio, zieje ogniem.

Występowanie Edytuj