FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Harry Potter: "Cześć, eee, szukamy mówiących gargulców. Umiesz mówić?"
Gargulec: "Tak."
Harry Potter: "Świetnie."
Gargulec: "Cieszę się, że tak myślisz."
Hermiona Granger: "Mogę się o coś zapytać? Jesteś zadowolony ze swojego życia?"
Gargulec: "Nie. Wolałbym patrzeć na południe."
Harry Potter: "Chodźmy."
Hermiona Granger: "Może z kimś porozmawiać i spróbować go przenieść?"
Ron Weasley: "Tak, umieśćmy go w gabinecie Umbridge. Miałaby za swoje. Chociaż z gargulcem bym się nie zamienił."
Harry Potter i Zakon Feniksa (gra)

Sarkastyczny Gargulec (ang. Sarcastic Male Gargoyle) — jeden z pięciu mówiących gargulców w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Stał na balkonie przy wybrukowanym dziedzińcu, na samym jego końcu, schowany w cieniu. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdowały się ładne rzeźby złotych ptaków.

Gargulec był niezadowolony ze swojego życia - wolałby patrzeć na południe. W rozmowie z każdym był sarkastyczny i zgryźliwy: „Nie mam czasu na pogawędki.” lub „Super. Cieszę się, że ze mną pogadacie. Poprawi mi to humor.”. Lubił lakoniczne odpowiedzi i z natury nie był zbyt towarzyski.

Odnalezienie go było pracą domową zleconą w roku szkolnym 1995/1996 piątoklasistom przez profesora Binnsa. Harry odnalazł owego gargulca jako przysługę dla Deana Thomasa, aby ten mógł przyjść na spotkanie GD w Pokoju Życzeń.

Ciekawostka Edytuj

  • Podobnie jak z innymi gargulcami, jeśli rzuci się na niego Incendio, zieje ogniem.

Występowanie Edytuj